پژوهشگر سوری: آل خلیفه به بن‌بست رسیده است

پژوهشگر سوری: آل خلیفه به بن‌بست رسیده است
پنج‌شنبه 11 دی 1393 - 20:45

شخصیت های سیاسی و فرهنگی سوریه بازداشت دبیرکل جمعیت وفاق بحرین را محکوم کردند.

"سلیم الخراط"  دبیر کل حزب همبستگی سوریه به خبرنگار شبکه العالم گفت: حکومت بحرین رئیس جمعیت وفاق را بازداشت کرده، زیرا او خواستار اجرای قانون جدید و مبتنی بر مقتضیات زمانه و به دنبال برابری حقوق و عدالت است.

"حسام شعیب" پژوهشگر اسلامی نیز به خبرنگار العالم تأکید کرد: بازداشت شیخ علی سلمان تجاوز جدید و آشکاری است به علمای دینی که در جامعه بحرین نفوذ قابل توجهی دارند؛ و نیز تجاوز به حق آزادی شهروندان بحرینی به شمار می آید.

"تحسین الحلبی" نویسنده و پژوهشگر سیاسی سوری نیز اظهار داشت: بازداشت شیخ سلمان نشانگر به بن بست رسیدن خاندان حاکم در بحرین است. آل خلیفه بعد از آن که تاثیری از به کار بردن راههای خشونت آمیز، جاسوسی و سرکوب گروهی ندیده، دست به این اقدام زده است.

منابع بحرینی روز سه شنبه تأکید کردند که دادستانی رژیم آل خلیفه پس از مطرح کردن اتهامات واهی علیه شیخ "علی سلمان"، مدت بازداشت وی را 7 روز دیگر تمدید کرد. شیخ علی سلمان یکشنبه گذشته پس از مراجعه به ساختمان تحقیقات جنایی، بازداشت شد.

جمعیت وفاق بحرین هشدار داده است که اقدام علیه شیخ علی سلمان ماجراجویی خطرناک و حساب نشده ای است که صحنه سیاسی و امنیتی بحرین را پیچیده می کند.  

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها