تمایل برخی دولتهای عربی برای ارتباط با سوریه

تمایل برخی دولتهای عربی برای ارتباط با سوریه
پنج‌شنبه 11 دی 1393 - 21:58

پس از گذشت چند سال از بحران سوریه و مشخص شدن واقعیت‌ها در این کشور، برخی کشورها اکنون به فکر از سرگیری روابط خود با دولت سوریه افتاده اند.

خبرنگار العالم روز پنج شنبه از سوریه گزارش داد، کشور کویت به تازگی سفارت سوریه را به عنوان نشانه ای برای تحول در مواضع کشورها در قبال دولت سوریه بازگشایی کرد؛ گزارش ها حاکی از آن است که این اقدام از سوی سایر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس نیز انجام خواهد شد.
"خالد العبود" دبیر پارلمان سوریه در گفت و گو با خبرنگار العالم تأکید کرد: بازگشایی سفارت سوریه در کویت در نتیجه اختلاف نظر اعضای ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا در قبال دمشق است.
ناظران معتقدند این اقدام به این دلیل رخ داده است که کشورهای عربی و غربی خطر بحران در سوریه را بعد از ظهور داعش و مقاومت ارتش سوریه در برابر آن درک کرده اند.
"میس کریدی" سخنگوی رسمی حزب تجمع دموکراتیک سوری در گفت و گو با خبرنگار العالم اظهار داشت: ظهور افراط گرایی در برخی کشورها باعث شد که از مواضع دشمنانه خود با دولت دمشق دست بردارند.
وی افزود: همه کشورها نگران وضعیت سوریه و انتشار افراط گرایی در کشورهای خود هستند؛ از این رو بازگشایی سفارت خانه ها و تبادل معلومات امری طبیعی است و ممکن است هماهنگی ها و روابط پیشرفته تری در مراحل بعدی رخ دهد.

طولانی شدن بحران سوریه ظاهرا کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را وادار کرده که در مواضع خود درباره اجازه ندادن به فعالیت سفارت سوریه در خاک کشورشان تجدید نظر کنند.
اگرچه بعضی ها مایل نیستند معنی سیاسی خاصی به بازگشایی سفارت سوریه در پایتخت های عربی و اروپایی بدهند؛ اما این اتفاق یک شاخص واقعی در تغییر سیاست های اشتباه و عجولانه در تعامل با بحران سوریه است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها