تروریست ها آب و برق را در ادلب سوریه قطع کردند + ویدئو

جمعه 12 دی 1393 - 10:53

العالم - ساكنان شهر ادلب در شمال غربي سوريه از كمبود شديد آب شرب و قطع دائم جريان برق رنج مي برند، زيرا گروههاي مسلح اقدام به تخريب لوله هاي آب و قطع جريان برق كرده اند.

به گزارش خبرنگار شبكه العالم از سوریه ، مسئولان محلي هم اكنون در تلاش براي تامين آب شرب با تانكر هستند و عمليات حفر چاه براي تامين آب نيز آغاز شده است.

گروههاي مسلح در مناطق مختلف سوريه با قطع برق و آب مورد نیاز غيرنظاميان تلاش می کنند که مردم و ساکنان منطقه را تحعت فشار قراردهند. مردم ادلب همچنين از نبود مواد غذايي اساسي در بازار به علت بسته شدن جاده ها توسط عناصر مسلح در رنج و مشكلات فراوانی به سرمي برند.

يكي از شهروندان سوري به خبرنگار شبكه العالم گفت: درسايه قطع آب و برق و اوضاع دردناك، ما در بحران به سرمي بريم. يكي ديگر از شهروندان سوري با اشاره به تلاش مسئولان محلي براي تامین آب شرب مردم اظهار داشت: بحران اندكي كاهش يافته است.

يكي از كودكان سوري نيز اظهار داشت: براي تهیه آب آمده ايم زيرا از دو هفته پيش آب قطع شده است.

در همين حال، يك بانوي سوري تصريح كرد: ما از هرگونه منابع آبي محروم هستيم به گونه اي كه به ذخيره آب باران روي آورده ايم.

در راستاي تلاش مسولان محلي براي حل بحران انساني شديد در ادلب و كاهش رنج مردم، كار توزيع آب بين شهروندان با استفاده از تانكرهاي سيار در خيابان ها و محله ها به طور 24 ساعته آغاز شده است.

"عمر قاسم آغا" رئيس شوراي استان ادلب به شبكه العالم گفت: ما با تانكر آب شرب را میان مردم در محله هاي مسكوني شهر توزیع مي كنيم و مردم از تامين آب خرسند هستند.

وي افزود: 12 تانكر در شهر ادلب تهيه شده است و استان طرطوس نيز دو تانكر فرستاده است و استاندار درحال برنامه ريزي براي اختصاص اين تانكرها برای تامين آب همه محله هاي شهر ادلب است.

مسئولان اجراي طرحي را آغاز كردند كه آنها را از جريان آب و برق عبوري از حومه ادلب بي نياز مي كند. عناصر مسلح در حومه ادلب مستقر هستند.

مبناي اين طرح، احداث منابع ذخاير بزرگ آب است و از طريق چاههاي آب داخل شهر ادلب تغذيه خواهند شد تا آب به همه خانه هاي اين شهر برسد.

MKH-1-22:39

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها