آتش سوزی مخازن نفت بندر السدره لیبی مهار شد

آتش سوزی مخازن نفت بندر السدره لیبی مهار شد
جمعه 12 دی 1393 - 13:30

العالم - رئیس شرکت ملی نفت لیبی از مهار شدن آتش مخازن نفتی بندر صادراتی السدره این کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم المبروک ابویوسف اعلام کرد که آتش سوزی در پایانه صدور بندر السدره لیبی از روز پنجشنبه گذشته آغاز شد.

به گفته مقام های دولت ائتلافی، مخازن نفتی عظیم در السدره توسط مخالفان و با پرتاب موشک از روی قایق مورد اصابت قرار گرفته است.

گروه مخالف " فجر لیبی" ، با استفاده از یک قایق دریایی خمپاره‌ای به سمت یکی از چاههای نفت پرتاب کرد. هفت مخزن نفتی دیگر نیز بر اثر شعله ور شدن چاه دچار آتش سوزی شدند.

السدره یکی از بزرگترین تاسیسات نفتی لیبی است.

مقام های لیبی از ماه اوت گذشته که طرابلس سقوط کرد، به شهر طبرق پناه آورده اند. طرابلس اکنون در دست گروه «فجر لیبی» است. این گروه، ائتلافی از گروههای مسلح است که یک دولت و پارلمان موازی نصب کرده اند.

مقام های لیبی برای خاموش کردن آتش از ایتالیا، آلمان و آمریکا تقاضای کمک کردند.

دولت رسمی لیبی قراردادی را به مبلغ شش میلیون دلار با یک شرکت آمریکایی برای خاموش کردن آتش منعقد کرد.

دولت لیبی پس از برگزاری جلسه‌ای برای بررسی آتش سوزی در چاه‌های نفت بندر سدره، گفت که شرکت آمریکایی، تجهزات ویژه و افراد متخصص را برای مهار آتش سوزی به لیبی ارسال خواهد کرد و ظرف پنج روز عملیات خاموش کردن آتش را به پایان خواهد برد.

در قرارداد میان دولت لیبی و شرکت آمریکایی ذکر شده که تجهیزات خاموش کردن چاه‌ها پس از اتمام عملیات مهار آتش در لیبی خواهند ماند. همچنین شرکت متعهد شده که شیوه استفاده از این وسایل را به کارگران لیبی آموزش خواهد داد.

پارلمان لیبی به دلیل اهمیت سرعت بخشیدن به خاموش کردن آتش، فورا با عملیات مهار آتش موافقت کرده است.

پیشتر سازمان ملل متحد حمله به چاه‌های نفتی از سوی اسلامگرایان لیبی را محکوم کرده بود. دولت لیبی سه شنبه از اقدام سازمان ملل تقدیر کرد و گفته که عملیات نیروی هوایی این کشور بر علیه گروه فجر لیبی «قانونی» و برای حمایت از مردم غیر نظامی صورت می‌گیرد.

دولت لیبی همچنین خواستار اجرای قطعنامه ۲۱۷۴ در پیگیری تشکیلات و افرادی که امنیت و ثبات در لیبی را مورد تهدید قرار می‌دهند، شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها