افزایش جمعیت شهرک های صهیونیست نشین

افزایش جمعیت شهرک های صهیونیست نشین
جمعه 12 دی 1393 - 14:38

العالم - گزارش ها از افزایش جمعیت شهرک نشینان صهیونیست درکرانه باختری اشغال شده در سال 2014 به میزان بیش از 4 درصد در مقایسه با سال 2013 حکایت دارد.

به گزارش پایگاه خبری " روسیا الیوم " ، کابینه رژیم اسرائیل آماری را درباره جمعیت شهرک های صهیونیست نشین درکرانه باختری رود اردن اعلام کرد.

وزارت امور داخلی کابینه رژیم اسرائیل با ارائه آماری اعلام کرد حدود 389 هزار اسرائیلی در مناطق موسوم به " جیم " در کرانه باختری رود اردن زندگی می کنند.

مناطق موسوم به جیم (ج) که حدود 61 درصد از مساحت کرانه باختری را تشکیل می دهد، به مناطق متصل و غیرپراکنده گفته می شود که از نظر امنیتی و اداری به طور کامل تحت سلطه رژیم اسرائیل قرار دارد و اغلب شهرک های صهیونیست نشین که جامعه بین الملل آنرا غیرقانونی می داند، دراین مناطق قرار دارند.

بنا به اعلام دفتر هماهنگی امور انسانی وابسته به سازمان ملل متحد (اوچا)، در مناطق جیم حدود 300 هزار فلسطینی زندگی می کنند.

شهرک های صهیونیست نشین " موديعين عيليت " در غرب رام الله با حدود 65 هزار نفر جمعیت و " بيتار عيليت " در جنوب قدس اشغالی با حدود 50 هزار جمعیت ، پرجمعیت ترین شهرک های صهیونیستی به شمار می روند و پس از آن، شهرک " معاليه ادوميم " در شرق قدس با جمعیتی حدود 40 هزار نفر سومین شهرک پرجمعیت صهیونیست ها در مناطق فلسطینی به شمار می رود.

این آمارها ، 200 هزار صهیونیستی را که در ده منطقه شهرک نشین در قدس شرقی اشغال شده از سال 1967 زندگی می کنند، شامل نمی شود.

شهرک سازی مانعی اساسی در روند سازش میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی به شمار می رود و مسئولان رژیم اسرائیل هراز گاهی با اعلام ساخت ده ها واحد مسکونی جدید برای شهرک نشینان صهیونیست، درخواست های بین المللی مبنی بر توقف شهرک سازی را به چالش می کشند.

پربیننده ترین خبرها