سیستانی: قاتلان ائمه مساجد بصره شناسایی شوند

سیستانی: قاتلان ائمه مساجد بصره شناسایی شوند
جمعه 12 دی 1393 - 20:59

مرجعیت شیعیان عراق شناسایی فوری عاملان ترور ائمه مساجد استان بصره را خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "یوسف الحمدانی" عضو جمعیت علمای عراق روز جمعه تأکید کرد: آیت الله سید علی سیستانی از نماینده خود در استان بصره خواسته است که نهادهای امنیتی این استان را برای شناسائی عاملان ترور ائمه مساجد ترغیب کند.
شبکه عراقی سومریه نیوز به نقل از الحمدانی اعلام کرد: ائمه مساجدی که در استان بصره ترور شدند ، منادی وحدت ملی و همزیستی مسالمت آمیز و خاری در چشم تروریست ها و بدخواهان عراق بودند .
الحمدانی افزود : توطئه بزرگی برای تخریب عراق و ایجاد اختلافات بین اقشار مختلف مردم این کشور در جریان است؛ که ما باید هر فرصتی را از دست توطئه گران بگیریم و آنها را ناکام بگذاریم.
عضو جمعیت علمای عراق اعلام کرد: محمد فلک نماینده آیت الله سیستانی در استان بصره در مراسم تشییع ائمه مساجد حضور یافتند و اعلام کردند، که آیت الله سیستانی شهادت ائمه مساجد را به خانواده های ایشان و ساکنین استان بصره تسلیت عرض می کند و از وی خواسته است که نهادهای امنیتی را برای شناسایی و دستگیری تروریست ها ترغیب و این مساله را پیگیری کند.
کمیته امنیتی شورای شهر الزبیر در غرب استان بصره اعلام کرد که گروهی مسلح ناشناس پنجشنبه شب 3 نفر از ائمه مساجد را ترور و 2 نفر دیگر را زخمی کردند.
محمد الغبان وزیر کشور عراق دیروز دستور داد که کمیته ای برای تحقیق درباره ترور ائمه مساجد استان بصره تشکیل شود .
وزارت کشور عراق اعلام کرد که ترور ائمه مساجد استان بصره توطئه دشمنان این کشور برای ایجاد اختلاف بین اقشار مختلف مردم است. 
حیدر العبادی نخست وزیر عراق نیز امروز تلفنی با فرمانده عملیات و فرمانده پلیس استان بصره تماس گرفت و بر لزوم پیگری این پرونده و سرکوب گروه های تروریستی تأکید کرد . 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها