رئیس مرکز حقوق بشر بحرین تأکید کرد:

دبیرکل وفاق در زندان هم بحرانی برای آل‌خلیفه است

دبیرکل وفاق در زندان هم بحرانی برای آل‌خلیفه است
جمعه 12 دی 1393 - 21:38

رئیس مرکز حقوق بشر بحرین تاکید کرد: دبیرکل جمعیت وفاق هم در زمان حضور خود خارج از زندان، بر خیزش مردمی تاثیرگذار بود و هم زمانی که به زندان افتاد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "نبیل رجب" در همایشی در مقر جمعیت وعد در منطقه ام الحصم، اظهار داشت: بسیاری بر این باورند که بازداشت شیخ علی سلمان  قدرت جدیدی به مردم داد و شیخ علی سلمان چه در زمان آزادی و چه اکنون که در زندان است، نقشی تاثیرگذار داشته است.
وی با بیان این که اکنون در بحرین، دوره آزمون فرا رسیده است، خاطر نشان کرد: اگر ما مانند چهار سال گذشته به فعالیت های خود ادامه دهیم، فایده ای نخواهد داشت و به عنوان نیروهای سیاسی و حقوقی باید به درستی عمل کنیم. ما باید در عملکرد خود بازنگری کنیم و من شخصا از وقتی از زندان آزاد شده ام، این کار را انجام داده ام. به همین سبب در پرونده حقوقی همواره پیشرفت داشتیم. در حال حاضر، فعالیت سیاسی بر عکس فعالیت های حقوقی در بحرین پیشرفتی ندارد. برای تغییر در وضع سیاسی به ائتلاف های جدید نیاز داریم.
نبیل رجب تاکید کرد: تغییر، از دل حرکت مردمی برمی خیزد نه از سخنرانی ها و بیانیه های احزاب. مردم بحرین همچنان به راه های صلح آمیز پایبند هستند و برای جذب حمایتهای بین المللی نباید از خشونت در خیابان ها استفاده کرد.
وی افزود: طرفهای غربی فقط به فکر منافع خود هستند. همه کشورها تاکید می‌کنند که اعتراض ها در بحرین صلح آمیز است اما به گونه ای در کنار مقامات این کشور ایستاده اند زیرا که منافعشان در این است و در نتیجه با نوعی سیاست دوگانه از سوی این کشورها مواجه هستیم.

نبیل رجب، احزاب مخالف را به تجدید نظر در شیوه مخالفت فراخواند و گفت: باید نوعی فعالیت مشترک بین قدرت های مختلف سیاسی شکل گیرد. اگر متحد بودیم مقامات جرأت نداشتند متعرض سران مخالفان شوند.
وی خاطرنشان کرد: حضور شیخ علی سلمان در خارج از زندان برای مقامات بحرین، بحران زا بود، اما زندانی کردن او هم زمینه ساز بحرانی واقعی برای رژیم خواهد بود. ما در کنار شیخ علی سلمان خواهیم ایستاد و او را رها نخواهیم کرد.
26

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها