علمای بارز سنی در مورد وحدت چه می گویند ؟

يکشنبه 14 دی 1393 - 13:17

علمای دینی در مصر و تونس بر لزوم وحدت میان مسلمانان تاکید کردند و تحقق وحدت را از اهداف بعثت رسول گرامی اسلام دانستند.

شيخ " منصور مندور" روحانی مصری روز یکشنبه به خبرنگار شبکه العالم گفت: هدف از بعثت رسول گرامی اسلام (ص)، وحدت و همدلی میان مردم بود.

شيخ "حسن الجناينی" دیگر روحانی مصری نیز اظهار داشت: بسیاری از مردم و گروه ها و احزاب برای خدا و به نفع دین کار نمی کنند و فقط به دنبال منافع شخصی و اهداف مشخص هستند.

سيد " الطاهر الهاشمی" عضو مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام نیز در گفتگو با خبرنگار العالم تأکید کرد: سالروز میلاد رسول گرامی اسلام (ص)، می تواند فرصتی مناسب برای وحدت امت اسلام باشد، تا بزرگ ترین هوشیاری اسلامی در سطح جهان ایجاد شود و این فرصت ، فرصتی مناسب برای وحدت شیعیان و اهل تسنن است.

وی افزود: جایز نیست که انسان به حزب یا گروه یا شخصیتی خاص تعصب داشته باشد.

" راشد الغنوشی" رئیس جنبش النهضه تونس درگفتگو با شبکه خبری العالم، اظهار داشت: به فرموده رسول گرامی اسلام (ص) ، همه مردم با یکدیگر برادر هستند و دلیلی برای جنگ میان مسلمانان وجود ندارد و از نظر دینی وانسانی هم این کار درست نیست و از خداوند متعال می خواهیم که این مناسبت ها را وسیله و فرصتی برای وحدت و انسجام و احسان قرار دهد.

" عبد الفتاح مورو" نائب رئیس جنبش النهضه تونس هم اظهار داشت:  رسول گرامی اسلام (ص)، امت گرامی را با اخلاق حسنه خود وحدت بخشید؛ از این رو،  بحران های امروز بدون پیروی از رسول گرامی اسلام حل نخواهد شد.

درهمین حال، " محمد الكامل سعاده" عضو اتحادیه طریقت صوفی تونس نیز به خبرنگار شبکه العالم گفت: اصول اساسی که از طریقت نبوی آمده است، انگیزه بیشتری را برای وحدت و محبت و همکاری و عمل به خوبی در وجود ما ایجاد می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها