واکنش مغربی‌ها به گرم شدن روابط با ایران

واکنش مغربی‌ها به گرم شدن روابط با ایران
يکشنبه 14 دی 1393 - 13:49

پس از انتشار خبرهایی درباره گرم شدن روابط میان مغرب و جمهوری اسلامی ایران، مغربی ها تمایل خود را برای ازسرگیری روابط اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سایت مغربی "هسپرس" روز یکشنبه در خبری نوشت: پس از انتشار خبرهایی درباره ذوب شدن یخ روابط میان ایران و مغرب به ویژه پس از تعیین " محمد تقی مؤید " به عنوان سفیر تهران در رباط و آمادگی مغرب برای تعیین سفیر این کشور در ایران ، مغربی ها از گرم شدن روابط دیپلماتیک کشور استقبال کردند.

براساس این گزارش، مغربی ها ازسرگیری روابط دیپلماتیک میان ایران و مغرب را از نظر سیاسی، منطقی و واقعی اقدامی درست و حکیمانه، و نشان دهنده سیاست عملگرایانه دانستند که در روابط بین الملل به جای تاثیرپذیری از درگیری های منطقه ای که متغیر است، باید به آن توجه داشت.

" كمال الغزالی" فعال و پژوهشگر مغربی درگفتگو با هسپرس اظهار داشت: ازسرگیری روابط ایران و مغرب، علل متعددی دارد که یکی از این علل، تحولات بزرگ و مهم در کشورهای عربی پس از وقوع انقلاب دراین کشورها و تاثیر آن بر نظام روابط بین الملل است.

"محمد منور" فعال مغربی دیگر که ساکن شهر " سلا " است،به هسپرس گفت: از سرگیری روابط میان ایران و مغرب گامی درست و منطقی درهمه زمینه ها به شمار می رود و از نظر سیاسی و اقتصادی به نفع دو کشور است.

منور افزود با توجه به معادلات نفع و ضرر معروف در سیاست ، ازسرگیری روابط میان رباط و تهران به ویژه با توجه به جایگاه و اعتباری که ایران در سطح جهان دارد ، دارای منفعت است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها