فعالیت پزشکان سوری در میسان عراق

فعالیت پزشکان سوری در میسان عراق
يکشنبه 14 دی 1393 - 18:27

استاندار استان میسان در جنوب عراق، اعلام کرد 15 پزشک سوری با تخصص های مختلف برای مداوای بیماران، وارد این استان شده اند و 9 پزشک دیگر نیز در روزهای آینده وارد این استان خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "علی دوای لازم" تأکید کرد: استان میسان با شرکت های تأمین کننده کادر پزشکی در داخل عراق، قراردادهایی را امضا کرده است که در چارچوب آن، 15 پزشک سوری به این استان آمده اند و قرار است در روزهای آینده، 9 پزشک دیگر نیز وارد استان شوند.
دوای به شبکه عراقی سومریه نیوز گفت: این پزشکان دارای تخصص های قلب، بیماری های داخلی، کودکان، پزشک اورژانس، پزشک عمومی و تخصص های دیگر هستند.
وی خاطرنشان کرد: استان میسان آمادگی پذیرش و استقبال از کادر پزشکی برای انجام وظایفشان را دارد و مسکن و مایحتاج آنها را تأمین می نماید.
استاندار میسان افزود: کلیه بیماران استان در بیمارستان ها، مراکز درمانی و تخصصی مرکز استان و سایر شهرها و بخش های میسان به طور رایگان پذیرش و معاینه می شوند.
یادآور می شود استان میسان در دوم اکتبر 2014 قراردادی را با یک شرکت متخصص در زمینه ارائه خدمات پزشکی برای وارد کردن شش پزشک خارجی و عرب برای کار در بیمارستان های این استان امضا و اعلام کرد کلیه امکانات لازم برای فعالیت این پزشکان را فراهم می کند.
از زمان اشغال عراق در سال 2003 توسط امریکا، بیش از 15 هزار پزشک این کشور را به دلیل ناامنی ترک کرده اند و این امر باعث مشکلاتی در بخش بهداشت و درمان عراق شده است. از این رو وزارت بهداشت این کشور، برای رفع این کمبود در کادر درمانی، اقدام به جذب پزشکان و پرستارانی از هند کرده است.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها