ایندیپندنت: امریکا هشدارهای مالکی را نادیده گرفت

ایندیپندنت: امریکا هشدارهای مالکی را نادیده گرفت
يکشنبه 14 دی 1393 - 20:39

یک روزنامه انگلیسی با اشاره به بی توجهی آمریکا به هشدارهای عراق درباره بحران سوریه، تأکید کرد که واشنگتن توان این گروه تروریستی را دست کم گرفته بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه ایندیپندنت در گزارشی نوشت: تشکیلات تروریستی داعش، امسال نیز مانند سال میلادی گذشته، همچنان در مرکز تحولات فزاینده خاورمیانه حضور خواهد داشت. زیرا این گروهک تروریستی بخش زیادی از مناطقی را که در تابستان گذشته به اشغال خود درآورده است، همچنان در کنترل دارد.
در گزارش اندیپندنت آمده است، حملات هوایی امریکا در عراق و سوریه ممکن است به کند کردن سرعت پیشروی داعش و وارد آوردن ضربات سنگینی به نیروهایش در شهر کردنشین "عین العرب" در سوریه انجامیده باشد، اما داعش دارای تشکیلات اداره خاصی برای مناطق تحت کنترلش است و این گروهک دهها هزار عنصر جدید را جایگزین کشته هایش می نماید؛ و این امر باعث شده است بتواند در چندین جبهه از مرز عراق با ایران تا حومه حلب در سوریه بجنگد.
"رابرت کاکبرن" نویسنده این گزارش در ادامه می افزاید: در فاصله سالهای 2011 تا 2013 غرب بر این باور بود که بشار اسد به همان روشی که معمر قذافی در لیبی سرنگون شد، از قدرت کنار گذاشته خواهد شد و با وجود هشدارهای دولت عراق، امریکا هرگز پی نبرد که جنگ مستمر در سوریه باعث اختلال در تعادل نیروها در عراق و آغاز جنگ داخلی در آن خواهد شد. بلکه به جای توجه به این امر، نوری مالکی نخست وزیر وقت عراق را مسؤول کلیه حوادث به وقوع پیوسته در این کشور دانست.

این روزنامه نگار انگلیسی خاطرنشان کرد: کم اهمیت شمردن توان داعش از سوی اوباما، سومین اشتباه بزرگ امریکا و همپیمانان غربی اش، در سوریه از سال 2011 تاکنون می باشد که اشتباهات مذکور به رشد هولناک داعش انجامید.
بر اساس این گزارش، به نظر می رسد کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس، چندان ساده هم نبوده اند. زیرا آنها توانستند شاهد آن باشند که ممکن است افزایش دامنه کمک به مخالفان مسلح در سوریه، باعث تضعیف دولت عراق شود.
تلاش های تشکیلات تروریستی داعش برای اشغال سوریه و عراق باعث نگرانی جامعه جهانی شده است به طوری که شمار زیادی از کشورهای عرب و غیر عرب، نگرانی خود را درباره اقدامات این گروهک، اظهار داشته اند. این در حالی است که در ماههای اخیر ائتلاف بین المللی به فرماندهی امریکا، حملات هوایی خود علیه داعش را از چند ماه پیش آغاز کرده است.
 

پربیننده ترین خبرها