حیدر العبادی: میتوان درکوتاهترین زمان داعش را ریشه‌کن کرد

حیدر العبادی: میتوان درکوتاهترین زمان داعش را ریشه‌کن کرد
يکشنبه 14 دی 1393 - 22:56

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق پس از مذاکره با "تونی ابوت" نخست وزیر استرالیا در بغداد گفت: بعید نیست که بتوان در کوتاه ترین زمان ممکن داعش را ریشه کن کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حیدر العبادی در این دیدار با قدردانی از کمک های استرالیا به عراق در مبارزه با گروهک داعش گفت: استرالیا کمک به عراق را از چند ماه پیش در زمینه تامین جنگنده و هواپیماهای شناسایی آغاز کرده است و این هواپیما‌ها به تعیین مواضع و تحرکات گروه داعش کمک می‌کنند. استرالیا همچنین کمک‌های انسانی به عراق ارسال کرد و نیروهای ویژه استرالیا هم در حال آموزش نیروهای مبارزه با تروریسم عراق هستند
العبادی افزود: عراق تنها کشوری است که در عرصه میدانی با نیروهای امنیتی و نظامی خود با داعش می‌جنگد. نیروهای نظامی و نیروهای مردمی در مناطق مختلفی علیه تروریست ها می‌جنگند و ما شاهد همکاری بی‌سابقه شهروندان این مناطق و نیروهای نظامی کشور هستیم.
نخست وزیر عراق تأکید کرد: بعید نیست که با همکاری شهروندان و حمایت های بین المللی، بتوان تشکیلات تروریستی داعش را در سریع ترین زمان ممکن ریشه کن کرد.
وی خاطرنشان کرد: عراقی‌ها بر حفظ وحدت و حاکمیت ملی کشورشان تاکید دارند. عراقی‌ها در دفاع از یکپارچگی و تمامیت ارضی کشورشان در برابر حملات داعش و گروه‌های وابسته به آن متحد هستند.
حیدر العبادی همچنین از استرالیا خواست کمک‌های تسلیحاتی به عراق را افزایش دهد و آموزش نیروهای عراقی را سرعت ببخشد و نیازهای نیروهای عراقی را برای نابود کردن داعش تامین کند.
نخست وزیر عراق با اشاره به پیروزی‌های نیروهای عراقی با همکاری ساکنان محلی افزود: دولت عراق اقدامات و اصلاحات خود را پیگیری و در تقویت وحدت ملی ایفای نقش می‌کند.
تونی ابوت هم اعلام کرد استرالیا در چارچوب ائتلاف بین المللی به حمایت از عراق در مبارزه با تروریست‌های داعش ادامه می‌دهد.
ابوت گفت: استرالیا برای تقویت همکاری با دولت عراق در همه زمینه‌ها تلاش می‌کند. استرالیا کمک به عراق را از ماه اوت گذشته آغاز کرد و سلاح در اختیار جنگجویانی که با داعش می‌جنگند، قرار داد. ما برای تقویت روابط با عراق در سال‌های آینده مصمم هستیم.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها