آزادی یا ادامه بازداشت شیخ سلمان امروز مشخص می‌شود

آزادی یا ادامه بازداشت شیخ سلمان امروز مشخص می‌شود
دوشنبه 15 دی 1393 - 10:35

هادی الموسوی، مسؤول امور آزادی ها و حقوق بشر در جمعیت اسلامی وفاق ملی بحرین، گفت: شیخ علی سلمان همچنان بازداشت است و دادستانی کل قرار است امروز "دوشنبه" درباره آزادی یا تمدید بازداشت وی تصمیم بگیرد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، در حالی که دادستانی کل بحرین بازجویی از شیخ علی سلمان، دبیر کل جمعیت اسلامی وفاق ملی، را پایان داده ولی وی با وجود اعتراضات گسترده مردمی همچنان در بازداشت است.
هشت روز از بازداشت شیخ علی سلمان می گذرد و مردم بیش از پیش معترض به بازداشت وی هستند و اعلام می کنند که بازداشت رهبران مردمی و انقلابی تأثیری در فعالیت های اعتراضی مسالمت آمیز آنها نخواهد گذاشت.
نُه اتهام، شامل "تحریک مردم ضد نظام حکومتی، فراخواندن مردم به براندازی حکومت با توسل به زور، تحریک جوانان به شورش و آشوب، توهین به دستگاه قضایی، توهین به قوه مجریه، تحریک مردم علیه همدیگر، وابستگی به خارج، انتشار اخبار دروغ با هدف ایجاد وحشت و برهم زدن امنیت عمومی و مشارکت در تظاهرات برای ضربه زدن به اقتصاد" به شیخ علی سلمان وارد شده ولی شیخ سلمان همه این اتهامات را رد کرده است.
سی و یک فعال بحرینی مقیم خارج، بازداشت شیخ سلمان را اقدامی متهورانه و نقض حق آزادی بیان و ناشی از ناکامی رژیم حاکم در حل بحران بحرین دانستند و خواستار آزادی فوری و غیرمشروط وی و دیگر زندانیان سیاسی شدند.
تعدادی از مردم همچنان مقابل منزل شیخ سلمان در منطقه البلاد القدیم در حومه منامه پایتخت بحرین تجمع می کنند و عوامل رژیم برای متفرق کردن آنها متوسل به خشونت می شوند.
تعدادی از مردم در منطقه ابوصیبع در شمال بحرین و منطقه المالکیه در غرب این کشور نیز با برگزاری تظاهرات و تشکیل زنجیره انسانی اعتراض خود را به بازداشت شیخ سلمان نشان دادند و عوامل رژیم در هر منطقه ای که مردم تجمع و تظاهرات می کنند، برای متفرق کردن آنها از گاز اشک آور و سمی استفاده می کنند.
گزارشها حاکی از تداوم اعتراضات مردمی در شهرها و مناطق مختلف بحرین از جمله "رأس رمان، الماحوز، کرباباد، اسکان جدحفص، الدراز، الدیه، کرانه، الحجر، بنی جمره، باربار، مقابه، الشاخوره، المقشع، القدم، روی، دمستان، صدد، دارکلیب، عالی، عراد، الدیر و سماهیج" است.

00:10 - 01/05 - IMH

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها