نخستین واکنش پادشاه اردن به اسارت خلبان جنگنده

نخستین واکنش پادشاه اردن به اسارت خلبان جنگنده
دوشنبه 15 دی 1393 - 12:11

پادشاه اردن تاکید کرد که به همکاری با ائتلافی که نماینده "قدرت‌های میانه‌رو" در جهان عربی و اسلامی به‌شمار می‌رود، ادامه خواهد داد و در عین حال به توسعه اقتصادی کشورش توجه خواهد کرد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، عبدالله دوم پادشاه اردن در اولین واکنش علنی بعد از حادثه سقوط جنگنده اردنی و به اسارت در آمدن خلبان آن از سوی نیروهای داعش در الرقه سوریه، اعلام کرد که به عنوان بخشی از ائتلاف میانه رو، به عنوان کشورهای عربی و اسلامی با تروریست ها و تندروها مخالفیم اما در عین حال به همه اطمینان می دهم که همیشه برای پیشرفت و توسعه کشورمان و جذب سرمایه گذاری هایی تلاش می کنیم که اقتصاد ملی را به پیش می برد.

به نوشته روزنامه رأی الیوم، پادشاه اردن در دیدار با اعضای مجلس اعیان گفت: مقابله با چالش های منطقه ای مربوط به اردن و تعامل با مسایل داخلی که در اولویت قرار دارد، به طور متوازن مهم است به گونه ای که منافع عالی ملی را حفظ و تحقق اهداف اقتصادی و اجتماعی را تضمین کند.

وی افزود: مسایل داخلی از جمله فقر و بیکاری همواره از مهم ترین چالش های پیش روی ما است و طرح اقتصادی برای ده سال آینده در اولویت قرار دارد و همه باید برای تحقق اهداف آن همکاری و مشارکت کنند.

پادشاه اردن تاکید کرد که تقویت اصل کار گروهی و همکاری بین موسسه های دولتی در تعامل با چالش های مختلف ملی و مقابله با آن ها، اساس است به طوری که حال و آینده بهتری برای میهن و شهروندان رقم می زند.

به گزارش خبرگزاری دولتی اردن "پترا" عبدالله دوم اظهار داشت: در داخل اسلام جنگی وجود دارد و سوریه و عراق با مشکلاتی مواجه هستند که باید راه حل هایی برای آن ها پیدا کنیم اما باید بین جنگ علیه افراط گرایی و درعین حال تلاش برای توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورمان توازن وجود داشته باشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها