آمریکا اعزام نیروی جدید به عراق را متوقف کرد

آمریکا اعزام نیروی جدید به عراق را متوقف کرد
دوشنبه 15 دی 1393 - 19:01

وزارت دفاع آمریکا، اعزام 1500 سرباز جدید به عراق را به بهانه کمبود بودجه، به تعویق انداخت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "جان کِربی" سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: هنوز دستور اعزام 1500 سرباز جدید آمریکایی به عراق صادر نشده است و علت آن، مخالفت کنگره با این موضوع، به سبب کمبود بودجه است.

به نوشته روزنامه آمریکایی "ورلد تریبیون"، کربی با تاکید بر این که ارتش آمریکا، همچنان به نیروهای بیشتری برای فعالیت در عراق نیازمند است، از حضور 1600 نیروی آمریکایی در عراق خبر داد و پیش بینی کرد در سال 2015، نیروهای جدیدی به عراق، اعزام شوند. اما تا آن زمان، ژنرال "لوید آستن" فرمانده واحد فرماندهی مرکزی، به نیروهایی که در خاورمیانه و جنوب آسیا دارد، اکتفا خواهد کرد.

وی تأکید کرد که آمریکا از عراقی ها می خواهد، خودشان به حمایت از مردم خود در استان الانبار بپردازد و ما نیز به آن ها مشورت خواهیم داد و آن ها را کمک خواهیم کرد.

شورای استانداری الانبار و فرماندهای عملیات الجزیره و البادیه، در روز 20 دسامبر 2014، هرگونه مشارکت نیروهای آمریکایی در دفع حملات داعش به منطقه البغدادی واقع در غرب الرمادی را تکذیب و تاکید کردند که نیروهای آمریکایی موجود در پایگاه نظامی عین الاسد، کارشناسان و مستشارانی بیش نیستند و تنها ماموریت آن ها، آموزش نظامی نیروهای پلیس و عشایر است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، روز 21 نوامبر 2014، تاکید کرد که شمار 1500 نیروی جدید، حتی قبل از تامین بودجه توسط کنگره، به عراق اعزام خواهند شد و به نیروهای عراقی در جنگ با داعش، کمک مشورتی خواهند کرد و آن ها را آموزش خواهند داد.

در تاریخ 8 نوامبر 2014 نیز وزارت دفاع آمریکا تاکید کرد که کمک به نیروهای عراقی در مبارزه با داعش را با اعزام 1500 نیروی آمریکایی جدید به عراق، ادامه خواهد داد و پایگاه هایی برای آموزش نظامی به 10 تیپ عراقی ایجاد خواهد کرد.

26

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها