نگرانی شدید مردم عربستان ازپیامدهای انتقال قدرت

نگرانی شدید مردم عربستان ازپیامدهای انتقال قدرت
دوشنبه 15 دی 1393 - 21:47

یک فعال حقوقی عربستانی تاکید کرد با توجه به نامشخص بودن وضع پادشاه، از بحران انتقال قدرت در این کشور، نگرانند.

"حسن العمری" روز دوشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: اوضاع در عربستان کاملا گنگ و نامشخص است و هیچ چیز شفاف نیست و مردم از گزینه های خود کاملا جدا هستند و در اداره کشور مشارکتی ندارند و قادر به دانستن سرنوشت خود نیستند. به همین سبب، مردم از بحران انتقال قدرت، نگران و هراسانند.
وی تاکید کرد: ماجرای انتقال قدرت در عربستان، بحرانی واقعی است زیرا مردم گزینه ها را نمی دانند و همچنین نمی دانند که گردش قدرت به چه شکلی صورت می گیرد و نمی توانند سرنوشتِ خود را مقرر کنند.
این کارشناس حقوقی عربستانی خاطر نشان کرد: هنگام انتقال قدرت، برخی از افراد بانفوذ دست به ماجراجویی می زنند و بر سر قدرت میان جناح های خاندان حاکم درگیری هایی صورت می گیرد، به همین سبب مردم عربستان از هم اکنون نگرانند.
العمری با اشاره به کشته شدن دو پلیس سعودی و زخمی شدن یکی دیگر از آنان در مرزهای شمالی این کشور با عراق، تاکید کرد: تروریسم، عربستان و کشورهای همسایه را فراگرفته است و این مساله به شدت باعث نگرانی است و این در حالی است که هیچ راه حل ریشه ای و منطقی برای عبور از این بحران وجود ندارد.
وی افزود: مساله تروریسم، به نهادهای امنیتی تحت نظر وزارت کشور واگذار شده است. این وزارتخانه به موضوع بسیار مهمی در سطح کشور نیز مشغول است که از جمله آن ها می توان به اداره همه کشور و اداره خودگردان های داخلی اشاره کرد به این ترتیب نمی توان فهمید که این وزارتخانه، دقیقا به چه دستاوردهایی در خصوص پرونده تروریسم دست یافته است.
العمری سپس با تاکید بر وجود سوء استفاده هایی از پرونده تروریسم در عربستان، از در دست بودن دلایل مهمی خبر داد که ثابت می کند برخی از افراد بانفوذ و برخی دستگاه های حاکمیت در عربستان، در تروریسم دست دارند و زمینه حمایت مالی از تروریسم در کشورهای پرتنش به ویژه کشورهای همسایه را فراهم می کنند.
5-14:30

 

پربیننده ترین خبرها