همایش علما در دمشق برای بررسی مقابله با افراط گرایی

دوشنبه 15 دی 1393 - 23:13

یازدهمین گردهمایی اندیشمندان و علمای مسلمان در دمشق با حضور دهها تن از علمای سوریه، لبنان و ایران برای بررسی نقش علما در مبارزه با پدیده افراط گرایی و تکفیر برگزار شد.

خبرنگار شبکه العالم از دمشق گزارش داد، شرکت کنندگان در این همایش ضمن اشاره به خطر گروههای تروریستی برای امنیت و ثبات منطقه بر اهمیت نقش علمای دین در ریشه کن کردن افراط گرایی و تکفیر و حفظ وحدت مسلمانان تاکید کردند.
این همایش با توجه به کشتار انسانهای بیگناه و انهدام اماکن مقدس دینی در کشورهای اسلامی به منظور روشن شدن اهمیت وحدت و انسجام حول محور مقاومت که نقش مهمی در مبارزه با تکفیر و تروریسم و دفاع از اماکن مقدس داشته برگزار شد.
"محمد عبدالستار السید" وزیر اوقاف سوریه در گفت و گو با خبرنگار العالم اظهار داشت: ما دین خود را می شناسیم و به عرب بودن و مسلمان بودن خود و همچنین مقاومت افتخار می کنیم ..این راه ماست که از گذشته تا آینده آن را خواهیم پیمود تا زمانی که این زمین و ساکنانش به سوی خدا بازگردند.
شرکت کنندگان در همایش تاکید کردند: ادامه حیات گروههای تکفیری به معنای استمرار تفرقه، فتنه و خشونت است و خطر این گروهها همه دنیا را در برخواهد گرفت و به همین دلیل نقش علمای دین در تحلیل و بررسی اعتقادات گمراه کننده رواج یافته در منطقه مهم به نظر می رسد.
سید مجتبی حسینی نماینده دفتر مقام معظم رهبری در سوریه نیز در گفت و گو با خبرنگار العالم تأکید کرد: ما در این بحران توانستیم ادعاهای دروغین غرب را برملا کرده و چهره واقعی تکفیری ها و مدعیان دروغین اسلام را نشان دهیم.
این همایش همچنین نقش و تاثیر نقشه های شوم خارجی در برافروخته شدن آتش اختلافات قومی و مذهبی و وخیم تر شدن اوضاع در سوریه را مورد بررسی قرار داد.
شیخ محمد یزبک رئیس هیات شرعی حزب الله لبنان طی سخنانی در این همایش گفت: اگر اعراب و مسلمانان از ابتدا دست تجاوزگران به فلسطین را قطع کرده بودند امروز شاهد چنین وضعی در سوریه نبودیم و جهان اسلام به چنین بلایی گرفتار نمی شد.
این همایش که همزمان با ولادت رسول اکرم (ص) و هفته وحدت برگزار شد، سیره پیامبر خدا (ص) را به عنوان الگویی برای وحدت و تسامح و کنار گذاشتن اختلافات معرفی کرد.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها