رئیس سازمان اطلاعات عربستان به آمریکا رفت

رئیس سازمان اطلاعات عربستان به آمریکا رفت
سه شنبه 16 دی 1393 - 10:34

رئیس سازمان اطلاعات عربستان در حالی که پادشاه این کشور از چند روز پیش در بیمارستان بستری است، به آمریکا سفر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری رسمی عربستان سعودی اعلام کرد شاهزاده خالد بن بندر بن عبدالعزیز در سفری رسمی یکشنبه شب وارد واشنگتن پایتخت این کشور شد.

بر اساس این گزارش رئیس سازمان اطلاعات عربستان در این سفر با شماری از سران بلندپایه آمریکایی درباره مسائل مورد علاقه دو کشور گفتگو خواهد کرد.

این سفر در شرایطی انجام می شود که عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه 91 ساله عربستان در شهر پزشکی ملک عبدالعزیز در ریاض برای درمان التهاب ریه بستری است.

دفتر پادشاهی عربستان جمعه گذشته اعلام کرد بعد از انجام آزمایش ها مشخص شد که پادشاه این کشور به بیماری التهاب ریه مبتلا است به همین علت به طور موقت با کمک لوله تنفس می کند.

این درحالی است که حتی چند ماه قبل از این ماجرا، ملک عبدالله در 28 مارس 2014 در دیدار با باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در ریاض از لوله تنفسی استفاده کرده بود.

پادشاه عربستان چهارشنبه گذشته به بیمارستان منتقل شد.

ملک عبدالله 17 نوامبر 2012 در شهر پزشکی ملک عبدالعزیز در ریاض تحت عمل جراحی قرار گرفت. این چهارمین عمل جراحی او در مدت دو سال بود و از زمان انجام این عمل، در هیچ یک از مناسبت های رسمی خارج از عربستان شرکت نمی کند که آخرین آن اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس در دوحه بود که نهم دسامبر گذشته برگزار شد. علاوه بر این ولیعهد عربستان ریاست اکثریت جلسه های شورای وزیران عربستان را به عهده دارد.

پادشاه عربستان که در ماه اگوست سال 2005 بعد از مرگ برادرش ملک فهد به قدرت رسید، مسن ترین حاکم عرب به شمار می رود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها