توافق جدید رییس جمهور یمن و انصارالله

توافق جدید رییس جمهور یمن و انصارالله
چهارشنبه 17 دی 1393 - 13:00

نماینده رییس جمهور یمن و رییس گروه انصار الله درخصوص تشکیل کمیته ای برای برون رفت از مشکلات کنونی این کشور به توافق رسیدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مشاوران عبد ربه منصور هادی رییس جمهور یمن، در حال گفتگو و رایزنی با "عبدالملک الحوثی" رییس گروه انصارالله، برای رسیدن به توافق در خصوص تشکیل کمیته مشترک برای حل اختلاف های سیاسی و حل و فصل اوضاع منطقه "مارب" هستند.
منابع خبری تأکید کردند، گفتگوهای شش ساعته مشاوران منصور هادی با عبدالملک الحوثی در صعده به تفاهم در خصوص فعال سازی بندهای اجرا نشده توافقنامه صلح و شراکت در خصوص مسایل اختلافی منجر شد.
محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله در این خصوص گفت: فضای گفت وگوها بسیار مثبت بود و درباره تشکیل کمیته ای برای اجرایی کردن توافقنامه صلح و شراکت توافق شد زیرا اجرا شدن آن با کندی پیش می رفت و موضوع قانون اساسی نیز به هیات ملی موکول شد.
رشاد الشرعبی، نویسنده و تحلیلگر سیاسی یمنی نیز گفت: اقدام رییس جمهور درزمینه فرستادن مشاورانش برای گفت وگو نشان دهنده این است که او اختیاراتش را از دست داده است و نمی تواند به درستی تصمیم بگیرد.
گمانه زنی ها این است که نتیجه این گفتگوها به برون رفت یمن از بحران کنونی منجر خواهد شد بحرانی که یمن ماه ها در آن قرار دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها