قدردانی عمار حکیم از کمک های ایران به عراق

قدردانی عمار حکیم از کمک های ایران به عراق
چهارشنبه 17 دی 1393 - 18:12

العالم - رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق تاکید کرد که اگر کمک های ایران به کُردها نبود، گروهک تروریستی داعش، اربیل را اشغال می کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عمار حکیم" رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق روز گذشته در جمع خبرنگاران از کمک های مشاوره ای ایران به عراق برای مقابله با داعش قدردانی کرد و گفت: ایران از طریق مشاوره و خدمات لجستیکی نقش مهم و تاثیرگذاری در پیشرفت های اخیر عراق ایفا کرده است.

وی با اشاره به اینکه ایران بدون هیچ چشمداشتی به ملت عراق یاری می رساند ، افزود :  این کمک ها محدود به شیعیان نیست، بلکه ایران به ملت کرد کمک های بسیاری کرده است و اگر کمک های آن کشور نبود امروز ما شاهد اشغال اربیل توسط تروریست های داعش بودیم.‎

حکیم گفت : اقدام های داعش به تقویت وحدت میان قومیت های مختلف عراق کمک کرد و همه آنها در مقابل این گروه تروریستی تکفیری متحد شده و مواضع منسجمی در برابر داعش اتخاذ کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: هنگامی که آمریکا و کشورهای جهان در یاری رساندن به ملت عراق تردید داشتند، جمهوری اسلامی ایران فورا وارد میدان شد و کمک های بسیاری در زمینه برنامه ریزی، مشاوره، و حمایت های لجستیکی به ملت عراق، ارائه کرده است.

حکیم ضمن قدردانی از نقش بزرگ مرجعیت بویژه آیت الله سیستانی در مبارزه با گروه های تکفیری، گفت: فتوایی که ایشان صادر نمودند مانع از پیشروی داعش در عراق شده است.

وی تاکید کرد که داعش در حقیقت دشمن همه اقشار، طوایف و قومیت های ملت عراق است‎.

پربیننده ترین خبرها