افشاگری فعال بحرینی درباره نقش آمریکا در سرکوب انقلابیون

افشاگری فعال بحرینی درباره نقش آمریکا در سرکوب انقلابیون
چهارشنبه 17 دی 1393 - 19:25

العالم - تشکل ملی دموکراتیک بحرین به اتهام های آمریکا علیه ایران درخصوص حمایت از مخالفان رژیم آل خلیفه واکنش نشان داد.

"فاضل عباس" دبیر کل تشکل ملی دموکراتیک بحرین روز چهارشنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم، گفت: ما می خواهیم با صدور بیانیه ای، واقعیت اقدام های سفارت آمریکا در بحرین و حمایت مطلق واشنگتن از رژیم منامه را افشا و مخالفت کامل خود را با ادعاهای آنها درخصوص دخالت ایران در بحرین را اعلام کنیم.

عباس هدف از ادعاهای واشنگتن را تلاش برای توجیه سرکوب مردم دانست و گفت: اتهام های وارده به ایران، مغایر با مفاد گزارش کمیته حقیقت یاب شریف بسیونی است.

وی افزود: نفاق سیاسی بزرگی در مواضع آمریکا وجود دارد، به گونه ای که آمریکا از طریق "دی سلیوان" نماینده سابق خود درآغاز انقلاب بحرین به خوبی می دانست که رژیم منامه به میدان "اللؤلؤه" (مکان آغاز انقلاب بحرین که بعدها رژیم آل خلیفه آن را تخریب کرد) در مارس 2011 حمله می کند و با این حال به طور مطلق سکوت کرد.

فاضل عباس

دبیر کل تشکل ملی دموکراتیک بحرین گفت: واشنگتن و سفارت آمریکا در منامه نقش عمده ای در اعمال فشار بر جمعیت الوفاق بحرین ایفا می کنند تا این جمعیت و دیگر جمعیت های مدافع حقوق بشر، از تحرکات خود دربحرین بکاهند و به نفع رژیم آل خلیفه از میدان به در روند.

وی افزود: هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا در کتاب خود اعتراف کرده است که آمریکا در ازای اشغال لیبی و تحولات آن با ورود نیروهای سعودی به بحرین موافقت کرده است.

فاضل عباس اظهار داشت: آمریکا از اصول حقوق بشر دفاع نمی کند، بلکه فقط به دنبال تحقق منافع خود ازجمله منافع اقتصادی است.

دبیر کل تشکل ملی دموکراتیک بحرین تاکید کرد: بازداشت شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین با چراغ سبز آمریکا و انگلیس صورت گرفته است.

تشکل ملی دموکراتیک بحرین با صدور بیانیه ای با تاکید بر لزوم تعطیلی سفارت آمریکا در بحرین و اخراج سفیر آن کشور از منامه افزوده است که واشنگتن از سرکوب گری و دیکتاتوری در بحرین حمایت می کند و شعارهایی که سر می دهد، صرفاً مصرف رسانه ای دارد.

این بیانیه در واکنش به ادعاهای آمریکا مبنی بر حمایت ایران از تسلیح گروه های سیاسی بحرینی صادر شده است.

پربیننده ترین خبرها