محکومیت جهانی حمله تروریستی پاریس

محکومیت جهانی حمله تروریستی پاریس
چهارشنبه 17 دی 1393 - 19:45

العالم - شخصیت ها و محافل بین المللی حمله تروریستی روز چهارشنبه به دفتر مجله چارلی ابدو فرانسه را که منجر به مرگ دوازده نفر شد ، محکوم کردند.

به گزارش پایگاه خبری شکبه العالم ، جوش ارنست سخنگوی باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا به شبکه ام اس ان بی سی اعلام کرد که کاخ سفید ضمن محکوم کردن شدید این حمله ، با خانواده های کشته شدگان و مجروحان ابراز همدردی می کند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز با ارسال پیامی برای همتای فرانسوی خود ، فرانسوا اولاند بر موضع کشورش در باره محکومیت شدید این حمله تاکید کرد.

به گزارش فرانس پرس دیمتری بیسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که مسکو به شدت تروریسم را در تمام اشکال آن محکوم می کند و به خانواده های قربانیان حمله تروریستی روز چهارشنبه در پاریس تسلیت می گوید.

از سوی دیگر آنجلا مرکل صدراعظم آلمان نیز با ارسال پیامی برای فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه ضمن تسلیت به خانواده های قربانیان از حمله تروریستی پاریس به عنوانی حمله ای بزدلانه و پست یاد کرد.

به دنبال حمله افراد مسلح و تیراندازی به دفتر یک نشریه فکاهی در پاریس و کشته شدن 11 تن رئیس جمهوری فرانسه این حادثه را یک «حمله تروریستی» خواند و همزمان در این شهر حالت فوق العاده اعلام شد.

براساس گزارش ها دو فرد مسلح امروز به دفتر نشریه 'چارلی ابدو' حمله و اقدام به تیراندازی کردند.

علاوه بر کشته شدن 12 تن تاکنون در این حمله 10 تن زخمی شده اند و حالت فوق العاده در پاریس اعلام شده است. به گفته شاهدان در جریان این حمله دستکم 30 گلوله شلیک شد.

پلیس پاریس وضعیت آمادگی نیروهایش را به بالاترین سطح رساند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها