تاکید کویت برآمادگی برای گسترش روابط با ایران

تاکید کویت برآمادگی برای گسترش روابط با ایران
چهارشنبه 17 دی 1393 - 20:34

العالم - امیر کویت در دیدار وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران آمادگی خود و دولت کویت را برای توسعه همکاری بین دو کشور و رفع موانع موجود اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح ضمن ابراز علاقه به دولت و ملت ایران و تشکر از پیام محبت آمیز رئیس جمهوری ایران، اظهار امیدواری کرد که بتواند در آینده نزدیک پذیرای رییس جمهوری اسلامی ایران در کشور متبوع خود باشد.

" علی طیب نیا " وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه  در دیدار با شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح پیام شفاهی حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری ایران را به امیر کویت تسلیم کرد.

وزیر اقتصاد با توجه به پیام آقای روحانی ، مبنی بر ضرورت گسترش روابط دو کشور در زمینه های مختلف سیاسی و اقتصادی و همکای های دو جانبه و منطقه ای، بر عزم جدی ایران برای تامین و تقویت روزافزون روابط دوجانبه تاکید کرد.

وی با اشاره به سفر اخیر امیر کویت به تهران، اظهار داشت: سفر جنابعالی به جمهوری اسلامی ایران، نقطه عطفی در گسترش روابط دو کشور است و بدون شک درایت شما، پشتوانه اصلی تلاش دو دولت برای برداشتن گام های جدید در راستای تعمیق هرچه بیشتر روابط دو جانبه محسوب می شود.

طیب نیا که به اتفاق هیات همراه از دیروز (سه شنبه) به کویت سفر کرده است یادآور شد: خوشبختانه در دوره اخیر، روابط ایران و کویت وارد فاز جدیدی از همکاری های مشترک و متقابل شده که امیدواریم روند جدید منشاء برکات و نعمات فراوانی برای ملت های دو کشور باشد.

وزیر اقتصاد و دارایی کشورمان با بیان اینکه ما به ظرفیت های کویت برای بسترسازی به منظور تقویت همکاری های جمهوری اسلامی ایران و شورای همکاری خلیج فارس وقوف داشته و به نوعی انتظار چنین امری را نیز داریم، افزود: با توجه به ظرفیت های موجود در بخش های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران آمادگی داریم با همکاری کشور دوست و برادر، کویت پروژه های مشترکی را در بخش های مختلف به اجرا درآوریم.

طیب نیا خطاب به امیر کویت با یادآوری اینکه ما به اتفاق هیاتی عالیرتبه از دستگاه های اقتصادی کشور ایران بدنبال اجرایی نمودن توافقات جنابعالی و ریاست جمهوری اسلامی ایران هستیم، تصریح کرد: ما با توجه به ترکیب گسترده هیات همراه آماده هستیم با همکاران مان در دولت شما در زمینه های سرمایه گذاری، مناطق آزاد، بیمه ای، بانکی، گردشگری و ساخت مسکن اقدام کنیم.

وی افزود: تعاملات اقتصادی می تواند نقش موثرتری در ایجاد فضای مناسب برای گسترش روابط و همکاری های منطقه ای و بین المللی ایفا نماید، زیرا اگر عوامل اقتصادی فعال باشند، دیگر بخش ها نیز فعال خواهند شد و روابط دو کشور در مسیر مناسب و با سرعت بیشتری ارتقاء خواهد یافت.

طیب نیا با تاکید بر لزوم همکاری برای حل و فصل مشکلات و موانع همکاری های بانکی به منظور گسترش روابط تجاری و سرمایه گذاری طرفین، اظهار داشت: تلاش ما برای تحکیم مناسبات دوستانه با کشورهای جهان و منطقه است و در این چارچوب دست همکاری همه کشورهای دوست در منطقه را برای تحقق این سیاست و نیز توسعه و شکوفایی این منطقه مهم به نحوی که مردم از منافع آن بهره مند گردند به گرمی می فشاریم.

وزیر اقتصاد کشورمان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعمال گروه های تکفیری که کشورهای منطقه و حتی شمال آفریقا را با ناامنی و بحران مواجه نموده اند، ادامه داد: باید با تشویق به اعتدال، جلوی تندروهایی که باعث اختلاف مذهبی در جهان اسلام می شوند را بگیریم و از این منظر ضرورت دارد کشورهای منطقه مواضع مشترک و واحدی در قبال گروه های افراطی اتخاذ کنند.

وی با اشاره به مذاکرات و گفتگوهای ایران با کشورهای عضو 1+5 و موفقیت آمیز خواندن روند این مذاکرات، اظهار داشت: امیدواریم با رفع سوء نیت ها و سوء برداشت ها از اقدام های صلح آمیز هسته ای ایران، همکاری منطقه ای و بین المللی توسعه و گسترش یابد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها