انتخاب رئیس جمهوری برای لبنانی ها دشوار است

انتخاب رئیس جمهوری برای لبنانی ها دشوار است
پنج‌شنبه 18 دی 1393 - 08:51

العالم ـ رییس پارلمان لبنان روز چهارشنبه با به حد نصاب نرسیدن تعداد نمایندگان، جلسه انتخاب رییس جمهوری کشور را به تاریخ 28 ماه جاری موکول کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دفتر نبیه بری رییس مجلس نمایندگان لبنان در بیانیه ای تاکید کرد که به حد نصاب نرسیدن تعداد نمایندگان سبب شد تا جلسه انتخاب رییس جمهوری به 28 ژانویه موکول شود.

گفتنی است که برای آنکه جلسه انتخاب رییس جمهور به حد نصاب قانونی برسد، مستلزم حضور دو سوم نمایندگان از مجموع 128 نماینده است.

این هفدهمین بار است که دراین دوره انتخاب رییس جمهوری لبنان به تعویق می افتد این در حالی است که پس از پایان دوره ریاست جمهوری میشل سلیمان، منصب ریاست جمهوری این کشور از پایان ماه می 2014 همچنان خالی مانده است.

در دوره های قبل نیز سیاستمداران لبنانی برای انتخاب رئیس جمهوری همواره با مشکلاتی مواجه بوده اند و این کار با تاخیرهای چند ماه انجام شده است.

سیستم سیاسی در لبنان پارلمانی است. نظام پارلمانی در این کشورمتأثر از وضعیت فرقه‌ای، اجتماعی و مذهبی خاص این کشور می‌باشد. این سیستم به گونه‌ای طراحی شده‌است که تمامی اقوام و مذاهب در آن سهمی از قدرت سیاسی داشته باشند. برطبق این توافق، رئیس جمهور از میان مسیحیان مارونی، نخست‌وزیر از میان مسلمانان سنی مذهب، رئیس پارلمان از بین شیعیان و معاون نخست‌وزیر از بین مسیحیان ارتدوکس انتخاب می‌شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها