پرتاب 5 هزار بمب روي داعش در 5 ماه

پرتاب 5 هزار بمب روي داعش در 5 ماه
پنج‌شنبه 18 دی 1393 - 09:01

العالم - وزارت دفاع آمريكا (پنتاگون) اعلام كرد كه ائتلاف بين المللي از آغاز حملات هوايي خود عليه گروه تروريستي داعش حدود 5 هزار بمب روي مخفيگاه ها و مواضع اين گروه تروریستی پرتاب کرده است و بيش از 3 هزار نقطه از جمله 58 تانك را منهدم كرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این حملات از 8 اوت در عراق و 23 سپتامبر در سوريه آغاز شده است.

آمارهاي فرماندهي مركزي آمريكا حاكي است: درمجموع، ائتلاف هزار و 676  حمله هوايي را از 31 سپتامبر سال 2014 ميلادي در عراق و سوريه اجرا كرده است.

در اين اطلاعات به شمار عناصر گروه تروريستي داعش كه كشته يا زخمي شده اند، اشاره اي نشده است.

پنتاگون دو روز پيش از اجراي تحقيقاتي خبر داد تا روشن شود كه آيا در حملات هوايي ائتلاف غيرنظامياني قرباني شده اند يا خير..

جنگنده هاي ائتلاف بيش از 900 خودروي نظامي داعش را علاوه بر 58 عدد تانك منهدم كرده اند. 184 خودروي نظامی "هاموی" و 26 خودروي زرهي از دیگر تلفات داعش در این حملات هستند.

در اين حملات حدود 52 مقر زيرزميني، 673 مقر نظامي و حدود يك هزار ساختمان هدف قرارگرفت و در مجموع، هواپيماهاي ائتلاف حدود 15 هزار و 465 سورتي پرواز انجام دادند.

درگزارش منتشر شده به موضوع ریختن محموله های اسلحه و مهمات برای نیروهای داعش توسط آمریکایی ها که بعدا آن را اشتباه خوانده اند ، توضیحی داده نشده است.

وزارت دفاع امریکا پیش از این اذعان کرده است  یکی از محموله های سلاح پرتاب شده از آسمان توسط هواپیماهای امریکایی بر فراز شهر عین العرب، برای نیروهای کرد مدافع شهر به دست عناصر تروریستی داعش افتاده است.

به ادعای آمریکایی ها ، دو محموله از مجموع 28 محموله فرود آمده با استفاده چتر نجات در شهر عین العرب که شامل سلاح، مهمات و کمک های پزشکی بود به هدف مورد نظر نرسیدند و به جای رسیدن به دست نیروهای مدافع کرد در شهر عین العرب، در مناطق تحت اشغال گروهک تروریستی داعش فرود آمدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها