یکی از قربانیان حمله پاریس مسلمان است + ویدئو

پنج‌شنبه 18 دی 1393 - 10:28

العالم - منابع مطبوعاتی فرانسوی می گویند یکی از 2 پلیس کشته شده در حمله به دفتر نشریه فکاهی «چارلی ابدو» در پاریس یک افسر مسلمان بوده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منابع مطبوعاتی فرانسوی هویت دو پلیسی را که در حمله به دفتر نشریه فکاهی «چارلی ابدو» در پاریس کشته شدند، فاش کردند. یکی از این دو، افسر مسلمان 42 دوساله به نام احمد مرابط است.

وی که مغربی تبار است به همراه یک پلیس دیگر به نام فرانک برنسولارو ماموریت محافظت از دفتر این نشریه را به عهده داشتند. در حمله دیروز چهارشنبه به دفتر این نشریه 12 نفر کشته و 11 نفر دیگر زخمی شدند.

در تصاویری که از این حمله منتشر شده است این افسر مسلمان ابتدا از ناحیه پا از سوی مهاجمان زخمی شد سپس یکی از مهاجمان به طرف او رفت و از نزدیک گلوله ای به سرش شلیک کرد.  

مرابط وظیفه داشت در منطقه ای در پاریس که شامل دفتر این هفته نامه می شد، گشت زنی کند. وی بلافاصله بعد از اینکه صدای تیراندازی را شنید به محل حادثه رفت و بعد از آن با مهاجمان درگیر شد.

برخی از ساکنان پاریس از تاثیر این حمله بر روابط  بین مذاهب در فرانسه که بزرگترین جامعه مسلمان در اروپا را در خود دارد، ابراز نگرانی می کنند.

چارلی ابدو در سال 2006 با بازنشر کارتون های موهن به پیامبر اکرم (ص) که در یک نشریه دانمارکی چاپ شده بود، خشم مسلمانان جهان را برانگیخت. بر خلاف مخالفت ها، این نشریه همچنان به اقدامهای جنجالی خود ادامه داد.

دستگاه قضایی فرانسه در سال 2008 این نشریه را از اتهام «توهین به مسلمانان» تبرئه کرده و گفته بود کاریکاتورهای جنجال برانگیز تروریست ها را هدف قرار داده است نه مسلمانان را.

اگرچه منابع غربی مدعی هستند که حمله به این نشریه با انتشار کارتون های موهن مرتبط شده است، اما ساعاتی قبل از این حمله، حساب تویتری چارلی ابدو کارتونی از ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش منتشر کرده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها