تلاش مصر برای تخریب کامل رفح

تلاش مصر برای تخریب کامل رفح
پنج‌شنبه 18 دی 1393 - 11:04

العالم - مصر در راستای ایجاد منطقه بی طرف در مرزهای نوار غزه، قصد تخریب کامل شهر مرزی رفح در مرزهای غزه را دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، "عبد الفتاح حرحور" استاندار شمال سیناء خاطر نشان کرد که ایجاد منطقه بی طرف در مرزهای غزه مستلزم نابودی کامل شهر رفح است و این کار حتما انجام خواهد شد.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع مصری گزارش کرد : قاهره به بهانه های امنیتی مانند مقابله با عملیات های تروریستی در منطقه سیناء و مقابله با حملات رژیم صهیونیستی اقدام به ایجاد این منطقه به اصطلاح "امنیتی" در مرزهای غزه کرده است و در راستای این طرح نزدیک به هزار و 220  منزل را در مناطق مرزی تخریب می کند.

سازمان حقوق بشری عفو بین الملل ضمن متهم ساختن مصر گفت این کشور اخیرا به اجبار هزار و 165 خانواده ساکن شهر رفح را بیرون و خانه های آنها را تخریب کرده است تا منطقه حایل مورد نظر خود در مرز غزه به وجود بیاید.

این سازمان ابراز نگرانی کرده است خانه های دیگری در هفته های آتی تخریب شوند.

"حسیبا حاج صحراوی" معاون رئیس عفو بین الملل در منطقه خاور میانه ضمن ابراز نگرانی گفت میزان آواره ساختن خانواده ها شوکه کننده است.

وی اقدام مقام های مصری را نقض قوانین بین المللی توصیف کرد و افزود زمانی که خانه ها در رفح توسط بولدوزر ها تخریب می شدند و خانواده ها به زور منطقه را تخلیه می کردند صحنه های دلخراشی بوجود می آمد.

بر اساس بیانیه این سازمان حقوق بشری مصر در ماه نوامبرسال گذشته میلادی در واکنش به حمله ای به پایگاه نظامی شمال صحرای سینا در 24 اکتبر گذشته، بیش از 800 خانه را تخریب کرد.

چند روز پس از این اقدام نخست وزیر مصر اعلام کرد که مصر قصد ایجاد منطقه حایل در مرز غزه را دارد. این اقدام مصر ضربات سنگین تری به اقتصاد و فعالیت های حماس در غزه وارد می کند.

با وجود اینکه حق اتخاذ اقدام های امنیتی برای مصر وجود دارد ولی این کشور باید به قوانین حقوق بشری بین المللی پایبند باشد.

در ادامه این بیانیه نوشته شده است تخلیه اجباری خانواده های فلسطینی از رفح، قوانین را زیر پا گذاشته است چراکه از قبل به ساکنان هیچ اخطار و یا اعلامیه ای نشان داده نشده است.

پربیننده ترین خبرها