معاون رئیس جمهور عراق به تشکیل "پارلمان داعش" متهم شد

معاون رئیس جمهور عراق به تشکیل
پنج‌شنبه 18 دی 1393 - 11:09

العالم - مفتی اهل سنت عراق، اسامه النجیفی معاون رئیس جمهوری این کشور را به تشکیل گروهی در داخل پارلمان متهم و از آن به "داعش پارلمان" یاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شیخ "مهدی الصمیدعی" مفتی سرشناس اهل سنت عراق در گفتگو با برنامه "حدیث الوطن" شبکه السومریه گفت: اسامه النجیفی معاون رییس جمهوری عراق هنگام ریاست بر پارلمان کشور "پارلمان داعش " را تاسیس کرد که امروزه بزرگترین عامل تخریب و ویرانگری در عراق به شمار می آید. در واقع پارلمان داعش برای ورود داعش به کشور زمینه سازی کرده است.

اسامه النجیفی معاون رئیس جمهور عراق

وی افزود: اگر شرم و حیا نبود به سبب ننگ و ویرانی که النجیفی به کشور وارد کرد، به خیابانها می رفتیم و بر سر و صورت می کوفتیم.

مفتی اهل سنت عراق، النجیفی را به بی مسئولیتی و سردرگمی متهم کرد و افزود: وی هنگام سفر به کشورهای عربی از ظلم و ستم دولت علیه اهل سنت سخن گفت، اما سخنان وی صادقانه نبود.

سازمان تروریستی داعش در ماه ژوئن گذشته بخشهای وسیعی از شهر موصل و دیگر مناطق در شمال و غرب عراق را به کنترل خود درآورد؛ اما نیروهای عراقی توانستند بسیاری از این مناطق را بازپس گیرند.

اسامه النجیفی در زمان ریاست بر پارلمان عراق بارها به ارتباط داشتن با گروه های مسلح متهم شده بود.در زمان حمله داعش به موصل، اثیل النجیفی برادر اسامه استاندار نینوا بود که در پی حمله داعش به اربیل فرار کرد.

چندی پیش اقدام اسامه النجيفي برای تشکیل گروه مسلحي موسوم به "گردان هاي موصل" بدون هماهنگي با دولت با انتقادات بسیاری مواجه شده بود.

اسامه النجيفي گفته بود که گردان هاي موصل را براي اخراج اعضاي گروه تروريستي و تکفيري داعش از شهر موصل مرکز استان نينوا تشکيل داده است. در پی این اقدام ائتلاف "دولت قانون" عراق خواستار هماهنگي و همکاري اسامه النجيفي با دولت در مبارزه با گروه تروريستي داعش شد و اعلام کرد: النجيفي با تشکيل چنين گروه مسلحي قانون اساسي عراق را نقض کرده است و هدف وی ترميم چهره و اعتبار خود است، اما در اين امر ناکام خواهد ماند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها