دیدار لیبرمن و دحلان در پاریس

دیدار لیبرمن و دحلان در پاریس
پنج‌شنبه 18 دی 1393 - 14:15

العالم - رژیم صهیونیستی و کشورهای حاشیه خلیج فارس در حال زمینه سازی برای حضور محمد دحلان رهبر اخراج شده از جنبش فتح در عرصه فلسطین و جایگزینی او با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، هستند.

به گزارش پایگاه خبری العالم، "عود گرانوت" تحلیلگر مسائل سیاسی صهیونیست در این زمینه از دیدار وزیر امور خارجه اسرائیل با محمد دحلان در پاریس دیدار خبر داد و گفت که این دیدار با میانجی گری مارتن شلاو سرمایه دار اتریشی شکل گرفت.

وی از دوستان نزدیک لیبرمن است و روابط تجاری مستحکمی با دحلان و محمد رشید مشاور مالی عرفات  که به اختلاس مالی متهم شده است، دارد.

مارتن شلاو خود به فساد و رشوه و تحویل ملیونها دلار به خانواده شارون متهم شده است. اما پرونده فساد وی در سال 2013 به علت عدم وجود شواهد کافی بسته شد.

مارتن شلاو از آن زمان تا به حال از ترس اینکه از سوی پلیس مورد بازجویی قرار گیرد وارد اسرائیل نشده است.

تحلیلگر صهیونیست گفت: این دیدار ممکن است زمینه سازی برای جایگزینی دحلان با ابومازن باشد. لیبرمن دل خوشی از ابو مازن ندارد و او را عامل اصلی مشکلات می داند.

دحلان دشمن سرسخت ابومازن طرفدارانی در کرانه باختری و نوار غزه ندارد و در سال 2007 از آنجا رانده شد.اما کشورهای حاشیه خلیج فارس بشدت از وی حمایت می کنند.

کشورهای حاشیه خلیج فارس سفارش دحلان را به رئیس جمهوری مصر کردند و از سیسی خواستند وی را در بازسازی نوار غزه شریک کند.این اقدام گامی اولیه برای حضور دحلان در عرصه فلسطین است.

تشکیلات خودگردان با نگرانی نتایج این دیدار را دنبال می کند.

پربیننده ترین خبرها