واکنش وزارت خارجه سوریه به حادثه پاریس،

تبعات حمایت از تروریسم دامن فرانسه را گرفت

تبعات حمایت از تروریسم دامن فرانسه را گرفت
پنج‌شنبه 18 دی 1393 - 18:21

وزارت خارجه سوریه حمله به هفته نامه "چارلی ابدو" فرانسه در پاریس را محکوم و اعلام کرد، این موضوع ثابت کرد تروریسم در سوریه به حامیانش باز می گردد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: سوریه بارها درباره خطر حمایت از تروریسم به ویژه تروریسم علیه دمشق و منطقه هشدار داده بود.
وزارت خارجه سوریه خاطرنشان کرد، تهدید کنونی علیه شهرهای اروپایی نشان دهنده کوته فکری سیاستمداران اروپایی درباره رویدادهای مزبور و خون هایی است که در سوریه ریخته شده است.
در این بیانیه تأکید شده است: این اقدام نشان دهنده خطرات تروریسم تکفیری برای ثبات و امنیت تمام دنیاست به همین دلیل تمام طرف های مختلف باید برای نابودی آفت تروریسم بسیج شده و سیاست های اشتباه تصحیح شود.
در حمله دیروز (چهارشنبه) به مجله چارلی ابدو،11 نفر زخمی و  12 نفر کشته شدند که از این تعداد چهار نفر کاریکاتوریست و دو نفر نیز پلیس فرانسه بودند.
این خونین ترین حمله تروریستی در فرانسه در نیم قرن گذشته بوده است.
به دنبال این حمله که 11 مجروح نیز داشت فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه، امروز عزای عمومی اعلام کرد.

دومین حمله مسلحانه در فرانسه 
در حالی که فرانسه هنوز در شوک ناشی از حمله تروریستی به هفته‌نامه شارلی ابدو در پاریس است، پلیس این کشور امروز، پنج‌شنبه، از وقوع یک حادثه تیراندازی دیگر در خارج از پایتخت خبر داد که یک کشته و یک زخمی بر جای گذاشته است.
قربانی این حادثه نیز یکی از افراد پلیس است که ساعاتی پس از انتقال به بیمارستان درگذشت. همچنین یک شهروند عادی نیز در این حمله مجروح شده است.

پربیننده ترین خبرها