ایندیپندنت: سیاستهای غرب داعش را به وجود آورد

ایندیپندنت: سیاستهای غرب داعش را به وجود آورد
پنج‌شنبه 18 دی 1393 - 23:00

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت، جنگ عراق و سوریه را محرک اصلی بسیاری از عملیات های انتحاری در جهان برشمرد و نوشت: سیاست های غرب در تعامل با بحران سوریه باعث ایجاد داعش و عناصر افراطی شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم این روزنامه در گزارشی نوشت: در هفته گذشته چند عملیات تروریستی صورت گرفته از جمله انفجار خودروی بمب گذاری شده در صنعا پایتخت یمن که به کشته شدن 33 پلیس منجر شد و یک روزقبل از آن در  انفجاری در عراق بیش از 23 سرباز در استان الانبار کشته شدند.
از سوی دیگر اوایل هفته گذشته تیراندازی به سوی سربازان سعودی در مرزهای این کشور با عراق موجب کشته شدن 3 تن از آنان شد و بالاخره حادثه مجله چارلی ابدو در پاریس که در جریان آن 12 روزنامه نگار کشته شدند.
ایندیپندنت نوشت، جنگی که در سوریه و عراق در جریان است محرک اساسی اغلب حملات انتحاری در دنیا است، و سیاست های دوگانه غرب در ازای بحران سوریه باعث ایجاد عناصر و گروه های تندرو مانند داعش شده است.
این روزنامه انگلیسی خاطرنشان می کند که بحران سوریه و عراق امتداد یافته و سایر کشورها را درگیر کرده است و همزمان با سرازیر شدن جوانان افراط گرا از قاره پیر به سوریه، کسانی هم هستند که می خواهند ایمان خود را با حمله به اهداف موجود در غرب نشان دهند.
ایندیپندنت در این گزارش می افزاید: دستگیری عاملان حادثه تروریستی مجله فرانسوی جلوی سایر حملات را نخواهد گرفت بلکه کشورهای غربی مانند فرانسه و انگلیس و امریکا باید از تلاش برای سرنگونی بشار اسد، رییس جمهور سوریه، دست بردارند و در عوض سعی کنند میان او و جریان های مخالف معتدل آشتی برقرار شود تا با کمک هم در برابر گروه های تندرو بایستند زیرا ناتوانی راه حل های امنیتی در تعامل با مساله افراط گرایی و تروریسم پیش از این اثبات شده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها