آمریکا: عامل حملۀ پاریس در یمن آموزش دیده‌ است

آمریکا: عامل حملۀ پاریس در یمن آموزش دیده‌ است
جمعه 19 دی 1393 - 12:09

منابع غربی مدعی شده اند که یکی از مظنونان حمله به «چارلی ابدو» در یمن آموزش دیده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک مقام آمریکایی روز پنجشنبه اعلام کرد سعید کواشی یکی از دو عامل احتمالی حمله روز چهارشنبه به نشریه شارلی ابدو در پاریس، سال 2011 به یمن سفر کرده و در آنجا استفاده از سلاح را آموزش دیده است.
این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود با تایید خبر نشریه نیویورک تایمز در این خصوص تصریح کرد سعید کواشی پیش از بازگشت به فرانسه در یمن توسط یکی از اعضای گروه القاعده استفاده از سلاح را آموزش دیده است.
طبق اعلام این منابع، سعید کواشی 34 ساله به مدت چند ماه در یمن اقامت داشت و در آنجا توسط عناصر «القاعده در جزیره العرب» از فعال‌ترین شاخه‌های القاعده، استفاده از سلاح را آموزش دیده است.
براساس این گزارش، روز گذشته در حمله افراد مسلح به مجله چارلی ابدو در پاریس دست‌کم 12 نفر از جمله یک پلیس مسلمان کشته و 11 نفر زخمی شدند. این مرگ‌بارترین حمله در پایتخت فرانسه از سال 1995 تاکنون به شمار می‌رود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ، مقامات آمریکایی همچنین اعلام کردند نام دو متهم احتمالی حمله به نشریه شارلی ابدو در پاریس، ‌از سال ها پیش در فهرست سیاه تروریستی آمریکا قرار داشت.
یک مقام دیگر آمریکایی نیز که خواست نامش فاش نشود خاطر نشان کرد نام های شریف و سعید کواشی، 32 و 34 ساله، که مظنون به کشتار 12 نفر در دفتر مجله فکاهی شارلی ابدو فرانسه در پاریس هستند، از سال ها پیش در فهرست افراد تحت نظر آمریکا قرار داشت. نام این دو نفر که همچنان متواری و از سوی نیروهای امنیتی فرانسه تحت تعقیب هستند، در فهرست اطلاعاتی آمریکا در مورد افراد مظنون به تروریسم از جمله در فهرست معروف «پرواز ممنوع» آمریکا قرار دارد که پرواز آنها را از مبدا و یا به مقصد آمریکا ممنوع می کند.
شامگاه پنجشنبه تلاش برای یافتن این دو مظنون با کمک چندین فروند بالگرد در شمال فرانسه ادامه یافت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها