نماینده مرجعیت عراق: عاملان جنایات بصره دستگیر شوند

نماینده مرجعیت عراق: عاملان جنایات بصره دستگیر شوند
جمعه 19 دی 1393 - 21:10

خطیب جمعه کربلای معلا از نهادهای امنیتی عراقی خواست که در شناسایی و دستگیری عاملان ترور ائمه جماعات اهل تسنن بصره در تسریع کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عبدالمهدی الکربلائی" نماینده مرجعیت عراق در کربلای معلا در خطبه های نماز جمعه با محکوم کردن ترور ائمه جماعات اهل تسنن استان بصره بر لزوم تلاش بیشتر دستگاه های امنیتی برای شناسائی و بازداشت و محاکمه تروریست ها تأکید کرد. 
الکربلائی در صحن مرقد مطهر امام حسین (ع) گفت : مرجعیت در نجف اشرف ترور ائمه جماعات اهل تسنن استان بصره را که معروف به اعتدال و فراخواندن مردم به همزیستی مسالمت آمیز و وحدت ملی بودند ، شدیداً محکوم می کند. 
الکربلائی خاطرنشان کرد: نهادهای امنیتی برای شناسایی و دستگیری تروریست ها و جلوگیری از اجرایی شدن توطئه خبیثانه تفرقه افکنی میان اقشار مختلف جامعه عراق خصوصاً شیعیان و اهل تسنن باید بیش از پیش تلاش کنند.
گروهی مسلح ناشناس روز 30 دسامبر 2014 در شهر الزبیر در غرب استان بصره در جنوب عراق 3 نفر از ائمه جماعات اهل تسنن را ترور و 2 نفر دیگر را زخمی کرد.
الکربلائی همچنین با درخواست از دولت برای سرمایه گذاری در بخش استخراج گاز طبیعی گفت : گاز طبیعی همچون نفت ثروت ملی محسوب می شود و دولت با استفاده از تجارب دیگر کشورها باید در اکتشاف و استخراج این سوخت سرمایه گذاری کند تا بتواند بحران مالی کشور را حل کند.
عراق پس از روسیه ، ایران ، قطر ، عربستان ، امارات ، آمریکا ، نیجریه ، ونزوئلا و الجزایر رتبه دهم جهان را در امتلاک ذخایر گازی دارد ولی اکثر گازی که هنگام استخراج نفت بیرون می آید ، به علت نبود امکانات لازم برای ذخیره کردن و بهره برداری ، بیهوده می سوزد و هدر می رود و علاوه بر آلوده کردن محیط زیست خسارت مالی سنگینی را به دولت تحمیل می کند.
جم ذخایر گازی عراق 112 تریلیون فوت مکعب برآورد می شود.

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها