عاقبتِ جدی نگرفتن هشدارهای سوریه و لبنان

عاقبتِ جدی نگرفتن هشدارهای سوریه و لبنان
جمعه 19 دی 1393 - 22:02

یک روزنامه لبنانی فاش کرد که فرانسوی ها، هشدار سازمان های اطلاعاتی سوریه و لبنان را نادیده گرفته بودند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه السفیر نوشت: نخستین نامه ای که سازمان های اطلاعاتی لبنانی از سازمان های امنیتی اروپایی دریافت کردند، حاوی این پیام بود: ما اشتباه کردیم که هشدارها و اطلاعات شما را جدی نگرفتیم.
سازمان اطلاعات لبنان در پاسخ به این نامه، نوشت: اطلاعات ما از برنامه ریزی برای عملیاتی تروریستی حکایت دارد که شاید بسیار خشونت بارتر از عملیات مجله چارلی ابدو باشد.
به نوشته این منبع، این هشدارها سبب شد چندین سفارتخانه غربی به تکاپو بیفتند، از جمله آن ها سفارت فرانسه در بیروت بود که تدابیر امنیتی شدیدی اطراف سفارتخانه و ادارات فرانسوی در لبنان اتخاذ کرد.
پیش از این نیز، یک منبع رسمی در وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه ای اعلام کرد که دمشق، بارها درباره خطر تروریسم هشدار داده بود، تروریسمی که علاوه بر سوریه، دامنگیر منطقه نیز شد. دمشق همچنین تاکید کرده بود که آتش تروریسم، دامن حامیان خود را نیز خواهد گرفت و وقایع و تهدیدهایی که چندین کشور اروپایی را درگیر کرده است، نشان از کوته نظری سیاست گذاری های اروپا است و اروپا در قبال مردمی که خونشان در سوریه ریخته شد، مسؤول است.
این منبع خاطر نشان کرد: تجاوزی که در فرانسه صورت گرفت، به وضوح نشان می دهد که پدیده تروریسم تکفیری، خطری است که ثبات و امنیت تمام جهان را تهدید می کند.
وزارت خارجه سوریه در این بیانیه همچنین بر ضرورت بازنگری در سیاست های اشتباه و پایبندی به مبارزه با تروریسم بر اساس قوانین بین المللی تاکید کرد و بازخواست کشورهایی که از گروه های تروریست حمایت کرده و همچنان پشتیبانی می کنند، را خواستار شد.

26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها