9 توصیه فراموش نشدنی

9 توصیه فراموش نشدنی
جمعه 19 دی 1393 - 22:30

پژوهشگران با مطرح کردن 9 توصیه بسیار ساده ولی مهم تأکید کردند که برای داشتن زندگی بهتر، هیچگاه نباید آنها را فراموش کنیم.

1 – ایستاده کار کن

نشستن قاتل انسان است . نشستن طولانی کارایی ماهیچه های انسان را کاهش می دهد و فعل و انفعالات ماهیچه ها را مختل می کند و همین امر باعث بروز خستگی می شود.  
نشستن طولانی اگر به طور مکرر ادامه داشته باشد ، باعث چاقی انسان می شود و همین چاقی زمینه را برای ابتلای انسان به بیماری های قلب و دیابت و غیره فراهم می کند و آخرین تحقیقات نشان می دهد که یک ساعت نشستن اضافی باعث افزایش 8 درصدی خطر ابتلا به سرطان روده و افزایش 10 درصدی خطر ابتلا به سرطان رحم می شود.

 

2 - نوشیدنی گازدار را ترک کن


مصرف نوشیدنی گازدار باعث افزایش قند خون و ورود کالری بی فایده به بدن انسان می شود که به سادگی نمی توان از این کالری بی فایده رها شد . مصرف مکرر نوشیدنی گازدار نیز باعث افزایش وزن می شود.

 

3 – به گشت و گذار بپرداز


گشت و گذار هر چند کوتاه باشد ، باعث بهبود وضعیت جسمی و روحی و فکری انسان می شود .
پیاده روی به صورت مداوم باعث تقویت حافظه می شود و خطر ابتلا به سرطان پستان را نیز کاهش می دهد.


4 – از نوشیدن آب میوه و امثال آن پرهیز کن

  نوشیدن یک قوطی آب میوه که حاوی مواد نگهدارنده و طعم دهنده و انواع رنگ ها است ، فواید همه میوه ها و سبزیجات تازه ای را که در طول یک هفته خورده ای ، نابود می کند.
مساله عجیب این است که دانشمندان توصیه می کنند که از خوردن آب میوه های طبیعی نیز اجتناب کنید زیرا تحقیقات نشان می دهد که گرفتن آب میوه باعث نابودی مواد مغذی میوه می شود و مقدار اندکی پروتئین در آب میوه می ماند .

5 – کنار پنجره برو


هنگام کار کردن یا خوردن یا سخن گفتن کنار پنجره برو زیرا نگاه کردن به بیرون و افق ها باعث شادابی در روز و رهایی از بیخوابی در شب و راحتی خواب می شود . برخورد نور خورشید به  بدن انسان خصوصاً در زمان صبح نیز باعث کوک شدن ساعت بیولوژیک بدن می شود . تحقیقات نشان می دهد کسانی که محل کار آنها دارای پنجره نیست ، در هر هفته 4 ساعت ، در هر ماه 15 ساعت و در هر سال 8 روز از زمان خواب خود را از دست می دهند و دچار بیخوابی می شوند.


6 – خاطرات خوبت را یادداشت کن


نوشتن خاطرات خوب و شاد در هر هفته تأثیر خوبی در روحیه ، روابط و فعالیت ها خواهد داشت . 

 

7 – هفت دقیقه ورزش کن

هفت دقیقه ورزش معادل دوچرخه سواری تا حد عرق کردن و برداشتن وزنه است . طبق آخرین تحقیقات ؛ ورزش های متنوع و کوتاه مدت به صورت مداوم فوایدی معادل فواید ورزشهای سنگین و طولانی دارد.

 

8 – از پله استفاده کن نه آسانسور

برای رفتن به محل کار خود به جای استفاده از آسانسور ، از پله استفاده کن . استفاده چند دقیقه ای از پله معادل ورزش 30 دقیقه ای است . بالا رفتن از پله باعث سلامت قلب و جلوگیری از سکته های قلبی می شود .

 

9 – از مونیتور و موبایل و تبلت فاصله بگیر

نگاه مداوم به مونیتور کامپیوتر و صفحه موبایل و تبلت باعث خشک شدن مایع چشم می شود و فرد را مبتلا به بیماری خشکی چشم می کند.
نگاه کردن مداوم به مونیتور کامپیوتر و صفحه موبایل و تبلت باعث بخار شدن مایع چشم و خشکی چشم می شود .

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها