صدر: حملات پاریس، آغاز گسترش فعالیت تروریستها است

صدر: حملات پاریس، آغاز گسترش فعالیت تروریستها است
جمعه 19 دی 1393 - 22:53

رهبر جریان صدر، حمله به ساختمان روزنامه ای در پاریس را بیانگر آغاز گسترش فعالیت تروریست ها دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مقتدا صدر گفت: دولت های اروپایی باید قوانینی تصویب کنند که هرگونه تعدی و تعرض به رهبران دینی را مشمول مجازات مناسب کند.
وی تاکید کرد: هتاکی علیه رهبران دینی، به هیچ وجه در چارچوب آزادی بیان نمی گنجد، بلکه به مثابه بی ادبی است و آتش طایفه گرایی، قومیت گرایی، دین گرایی و طیف گرایی را بر می افروزد.
رهبر جریان صدر تصریح کرد: اگر دولت های اروپایی چنین قانونی تصویب می کردند، اینگونه تعرض و هتک حرمتی که چهره اسلام را خدشه دار می کند، اتفاق نمی افتاد. اتفاقی که افتاده است، به هیچ وجه در چارچوب اخلاق اسلامی نمی گنجد، در عین حال تعرض به مساجد اسلامی نیز درست نیست.
رهبر جریان صدر هشدار داد که "این اتفاق، می تواند آغازی برای فعالیت گسترده ترِ تروریست ها و ساختارشکنان باشد." به همین منظور "تدوین پیمان نامۀ شرافت میان ادیان" را خواستار شد تا این پیمان نامه، به مثابه سند رسمی بین المللی باشد که اختلافات از طریق آن حل شود، وگرنه باید منتظر پایانی ناخوشایند برای این واقعه بود.
گفتنی است که پاریس از تاریخ 7 ژانویه سال جاری میلادی، عرصه وقایع امنیتی بی سابقه ای بود که با حمله به هفته نامه چارلی ابدو آغاز شد و با زنجیره ای از حملات تروریستی که در آن چندین نفر کشته و زخمی شدند، ادامه یافت به طوری که دولت فرانسه، وضع آماده باش در این کشور را تا حد "هشدارِ حمله" بالا برد.


26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها