هلاکت 20 داعشی نزدیک سامرا و البغدادی

هلاکت 20 داعشی نزدیک سامرا و البغدادی
شنبه 20 دی 1393 - 11:34

بغداد(العالم) خبرنگار شبکه العالم از درگیری نیروهای عراقی با عناصر داعش در منطقه مکیشیفیه نزدیک سامرا و تکریت و کشته شدن 5 نفر از آنان خبرداد.

"حیدر قاسم" خبرنگار العالم روز شنبه از عراق گزارش داد، نیروهای عراقی در حال پیشروی به مناطق دورتر برای جلوگیری از حملات خمپاره ای گروه های تروریستی به شهر سامرا هستند.
نیروهای عراقی هم چنین در عملیاتی دیگر 15 عضو داعش را به هلاکت رسانده و دو خودروی آنان را نزدیک منطقه البغدادی الانبار منهدم کردند.
در همین حال به دنبال انفجار دو خودروی بمب گذاری شده که نیروهای امنیتی و مردم منطقه الجلام واقع در شمال استان صلاح الدین در مرکز عراق را هدف قرار داده بود،عده ای کشته و برخی مجروح شدند.
پیش از این شهرستان سامرا در صلاح الدین نیز شاهد شلیک تعدادی گلوله خمپاره و چندین انفجاربود.
یک منبع امنیتی عراقی گفت: درگیری های خشونت باری میان نیروهای امنیتی و عناصر داعش در منطقه مکیشیفیه واقع در شمال سامرا رخ داد.
حیدر قاسم خاطرنشان کرد: این عملیات به دنبال حملات خمپاره ای تروریست ها به شهر آغاز شد. نیروهای امنیتی اعلام کردند که تروریست ها خمپاره اندازها را بر روی خودروها در اطراف سامرا نصب کرده و به صورت متحرک شهر را گلوله باران می کردند.
تروریست ها همچنین 5 حمله انفجاری به غرب سامرا و شمال شرق این شهر انجام دادند که در یکی از این حملات ایستهای حفاظتی شهر هدف قرار گرفت.
در این حملات سه نفر شهید و 41 نفر زخمی شدند و حال 5نفر از زخمی ها وخیم است.
نیروهای ارتش و بسیج مردمی به چندین کیلومتر دورتر پیشروی کرده و تدابیر شدیدی اتخاذ کردند.
خبرنگار العالم افزود: نیروهایی که در منطقه مکیشیفیه نزدیک تکریت و سامرا پیشروی کرده بودند با باندهای تروریستی درگیر شدند که گزارش های رسیده از هلاکت دستکم 5 فرد مسلح داعش و پیشروی به سوی مناطق دورتری با هدف جلوگیری از شلیک گلوهای خمپاره به سامرا حکایت دارد.
حیدر قاسم هم چنین با اشاره به عملیات الانبار گفت: نیروهای عراقی پل استراتژیک "وحید" نزدیک منطقه البغدادی را آزاد کردند این پل منطقه البغدادی را به روستاها و مناطق واقع در شمال شرق مرتبط می کند.در این عملیات نیروهای عراقی 15 نفر از عناصر داعش را کشته و دو خودروی آنان را منهدم کردند.
نیروهای عراقی درعملیاتی دیگر نیز منطقه جبه از توابع البغدادی را آزاد کردند و 42 داعشی را نیز به هلاکت رساندند.
خبرنگار العالم افزود: عناصر داعش در پایگاه های خود در جنوب موصل و الشرقاط کاملا محصور مانده اند و در روزهای گذشته تلاش کردند تا سلاح و ارزاق به دست آورند اما به دلیل قطع شدن راههای ارتباطی توسط نیروهای عراقی، ناکام ماندند.
MKH-8-14:48

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها