رژیم صهیونیستی: حزب‌الله 150 هزار موشک دارد

رژیم صهیونیستی: حزب‌الله 150 هزار موشک دارد
شنبه 20 دی 1393 - 14:08

درحالی‌که تا پیش از این صهیونیست‌ها شمار موشکهای حزب الله لبنان را حدود 80 هزار موشک اعلام می کردند، مشاور امنیتی سابق نخست وزیر رژیم صهیونیستی این تعداد را تا 150 هزارفروند موشک اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از سایت "المنار"، در گزارش های اخیر رژیم صهیونیستی به افزایش توان نظامی حزب الله و سطح کیفی و کمی آن پرداخته شده و تل آویو به تازگی شمار موشک های زرادخانه حزب الله را 100 تا 150 هزار موشک اعلام کرده است.

اهمیت گزارش های جدید نیز از آنجا ناشی می شود که از زبان یعقوب عمیدرور، سرتیپ ذخیره و مشاور امنیتی سابق بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل که دوره کوتاهی آن را بر عهده داشت، نقل شده است؛ کسی که پیش از این رییس واحد پژوهش بخش اطلاعات نظامی بود.
عمیدرور بر اساس اطلاعات و گزارش های اطلاعاتی که به لحاظ پست سابق خود بر آن دست یافته، از سخن گفتن درباره توان حزب الله فراتر رفته و بر تحول کمی و کیفی توان نظامی حزب الله نیز اعتراف کرده است.
وی پیش ازاین در باره توانمندی موشکی حزب الله، به هنگام استفاده از عبارت "بیش از 80 هزار موشک " عبارت " 5 هزار موشک دقیق، ویرانگر و دور برد " را به کار می برد.
عمیدرور اما ، شاید برای جلوگیری از ایجاد هراس درافکار عمومی هنگام سخن گفتن از 150 هزار موشک ، به دوربرد بودن هزاران موشک و توان آنان در هدف قرار دادن عمق اراضی اسراییل اشاره کرد ولی آمار واقعی آن را اعلام نکرد.
وی هم چنین بر پیشرفته بودن نوع موشکهای ضد زره حزب الله تاکید کرده است.
عمیدرور با تاکید بر توانمندی سلاح های موجود در زراد خانه حزب الله ،آن را کمیاب توصیف کرد و گفت: قدرت سلاح های حزب الله بر سلاح های در اختیار همه کشورهای اروپایی برتری دارد.
این جمله که پیش از این گفته شده وعمیدرور آن را تکرار کرد ، شاید تردیدهایی را ایجاد کند اما می توان اینگونه توضیح داد که کشورهای اروپایی از تولید حجم زیاد این موشکها ناتوان نیستند اما ارتش آنان به سلاح های دیگری ، مانند سلاح های هوایی تکیه دارد که این مساله ناچیزی توان سلاح های آتشی آنان را در مقایسه با سلاح های حزب الله بیان می کند.
این در حالی است که حزب الله به خاطر نوع درگیریهای مورد انتظار با رژیم صهیونیستی و به منظور کاهش دادن شکاف میان خود و برتری نظامی صهیونیستها؛ توان نظامی خود را بیش از هر سلاح دیگر ، بر سلاح موشکی گذاشته زیرا هر سلاح دیگری، اهداف آسانی برای دشمن خواهد بود.
عمیدرور همچنین در مقاله ای که دیروز در روزنامه موسوم به "اسراییل الیوم" چاپ شد، خاطرنشان کرد: "بدون شک ما، پس از عادت کردن به مقابله با ارتش های نظامی بزرگ با تانک ها و توپخانه ها و صدها جنگنده و صدها هزار نیرو ، وارد مرحله جدیدی شده ایم، تهدیدات امروز کاملا با تهدیدات گذشته تفاوت دارد زیرا با سازمانهایی نیمه دولتی روبرو هستیم که دیدگاههای اسلامی آنها را به حرکت وامی دارد و نیرومند ترین آنان نیز حزب الله لبنان است."
وی در این مقاله نوشت: "حزب الله با توجه به توان نظامی اش یک سازمان نیمه دولتی است زیرا دارای 150 هزار موشک است و هزاران موشک آن ، در عمق اسراییل نفوذ می کند، این قدرت بالای نظامی وبی نظیرآن شاید بر توان همه کشورهای اروپایی برتری داشته باشد."
مشاور امنیتی سابق نتانیاهو خاطرنشان کرد: "حزب الله دارای موشکهای زمین به دریا با برد طولانی ، موشکهای دفاع هوایی و جنگنده های بدون سرنشین و موشکهای مدرن ضد زرهی و تانک است وساختار نظامی هرمی بسیار منظم و سازمان یافته در اختیار دارد که از نظر فرماندهی بسیار منحصر به فرد بوده و قدرت کنترل زیادی دارد."

پربیننده ترین خبرها