وزیر دفاع عراق: موصل به زودی آزاد می شود

وزیر دفاع عراق: موصل به زودی آزاد می شود
شنبه 20 دی 1393 - 14:20

وزیر دفاع عراق اعلام کرد که با پایان یافتن زمینه سازی های لازم، به زودی عملیات آزادسازی موصل از چنگ تروریست‌های داعش آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم در بغداد، "خالد العبیدی"، این نوید را در بازدید از پادگان نیروهای داوطلب مردمی در استان نینوا با همراهی شماری از مسؤولان عراقی، اعلام کرد.
بر پایه این گزارش، نیروهای ارتش و کردهای پیشمرگه، مناطق مرزی موصل نظیر محور الکویر و مخمور را کاملا تحت سیطره خود در آوردند و نیروهای داوطلب مردمی، در پادگان های نینوا در حال آموزش نظامی هستند تا علاوه بر یادگیریِ استفاده از همه انواع سلاح، فنون و تاکتیک جنگ های چریکی را بیاموزند.
وزیر دفاع عراق در دیدار با نیروهای ارتش عراق در خط مقدم، تاکید کرد که آزادسازی موصل، امری قطعی است و در نزدیک ترین فرصت ممکن اتفاق خواهد افتاد.

وی گفت: عزم خود را به صورت جدی جزم کرده ایم تا همه تجهیزات و امکانات لازم را فراهم کنیم که بتوانیم سنگین ترین خسارت ممکن را به داعش وارد کنیم و آن ها را از موصل برانیم و با کمترین تلفات و خسارت ممکن به زیرساخت های شهر، آن ها را نابود کنیم.
خبرنگار العالم از تجهیز سه پادگاه در اطراف اربیل و دهوک که با موصل هم مرزند، خبر داد و تاکید کرد که این پادگان ها زمینه ثبت نام داوطلبان از استان های نینوا، صلاح الدین و کرکوک را فراهم کرده اند و با ثبت نام سی هزار داوطلب، از دولت فدرال درخواست کرده اند که آموزش های لازم و پشتیبانی لجستیک به منظور آماده کردن این نیروها را در اختیار آن ها قرار دهند.
"اسامه النجیفی" معاون رئیس جمهور عراق، با تاکید بر این که هر روز بر شمار داوطلبان عشایر برای شرکت در جنگ افزوده می شود، تاکید کرد که به طور مستقیم از این عشایر حمایت خواهد شد.
وی افزود: نیروهای پلیس در استان نینوا نیز در پادگان دوردات در حال کسب آمادگی های لازم هستند و سلاح و آموزش های لازم در اختیار آن ها قرار داده شده است.
معاون رئیس جمهور عراق از کیفیت پشتیبانی نیروهای ائتلاف بین المللی به شدت انتقاد کرد و گفت: پشتیبانی لازم، به صورت گسترده صورت نمی گیرد و به حملات هوایی معدودی محدود می شود و به هیچ وجه گسترده نیست. البته قول هایی داده شده و نقشه هایی در نظر گرفته شده است اما به طور کلی ما از پشتیبانی ائتلاف بین المللی رضایت نداریم.
نیروهای عراقی تاکید کردند که برای شرکت در جنگِ آزادسازی موصل کاملا آمادگی دارند. برخی از نیروهای داوطلب، در جنگ، دوشادوش نیروهای عراقی شرکت داشتند و در آزادی مناطق و روستاهای جنوب موصل نقش داشتند.
با توجه به شرایط میدانی و آمادگی نیروها و نهادهای امنیتی، به نظر می رسد که برنامه ریزی ها برای حمله نهایی جهت آزادسازی موصل و نابودسازی تروریسم، کامل شده است.

9-22:30
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها