داعش در مرز عراق و سوریه خندق می کَنَد

داعش در مرز عراق و سوریه خندق می کَنَد
شنبه 20 دی 1393 - 15:03

یک روزنامه سعودی تأکید کرد که داعش، به منظور جدا کردن شهر بوکمال سوریه از منطقه القائم در غرب الانبار عراق، در حال حفر خندق است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "الشرق الاوسط" نوشت: عناصر داعش در دیرالزور سوریه در منطقه مرزی با عراق در شهر بوکمال، شروع به کندن خندق کرده اند. زیرا از نفوذ عناصر مسلح از عراق به مناطق تحت اشغال این گروه در سوریه بیمناکند.
این روزنامه همچنین خبر داد که داعش، با صدور بیانیه ای شماری از مبارزانِ وابسته به دیگر گروه های مسلح را که پیش از این آن ها را از منطقه تحت نفوذ خود بیرون رانده بود، بخشید؛ و این امر نشان می دهد که داعش بیم آن دارد که بر اثر حملات ائتلاف بین المللی، نفوذ خود را در منطقه از دست دهد و دچار کمبود نیرو شود.
منابع مسؤول در گروه های مخالف سوریه، به الشرق الاوسط خبر دادند که با ادامه حملات ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا به داعش؛ این گروه در برخی از مناطق شرق سوریه به شدت دچار کمبود نیرو شده است.
پیش از این، "سعید مموزینی" مسؤول تبلیغات حزب دموکرات کردستان در موصل فاش کرده بود که عناصر داعش، برای مقابله با عملیات آزادسازی موصل، حفر خندق اطراف شهر موصل و بعشیقه را آغاز کرده اند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها