بازداشت شیخ سلمان انقلاب بحرین را شعله ور کرد

بازداشت شیخ سلمان انقلاب بحرین را شعله ور کرد
شنبه 20 دی 1393 - 15:20

منامه (العالم) یکی از رهبران جمعیت وفاق بحرین گفت، مساله بازداشت دبیر کل این جمعیت بار دیگر انقلاب سال 2011 را شعله ور کرد.

"طاهر الموسوی"روز شنبه در گفت وگو با شبکه العالم اظهار داشت: بازداشت شیخ سلمان موضوعی سیاسی است، وی از برجسته ترین رهبران مخالفی است که به ادامه جنبش مسالمت آمیز مردمی پایبند بوده است؛ و واکنش مردم به بازداشت وی، به جهان و رژیم حاکم بحرین اعلام کرد که ملت بحرین همچنان به تحقق خواسته های خود پایبند بوده و ازآن عدول نخواهند کرد.
الموسوی افزود: از دو هفته پیش یعنی زمان بازداشت شیخ سلمان، بیش از 500 تظاهرات در بحرین برگزار شده و خشم مردم با وجود ممانعت، سرکوب، استفاده رژیم از زور و سلاح در قبال تظاهر کنندگان خاموش نشده است.
عضو ارشد جمعیت وفاق تأکید کرد: شیخ سلمان از محبوبیت مردمی برخوردار است و در انتخابات 2006 و 2010 ، 64 درصد آرای مردم بحرین به او و تشکل وی اختصاص یافت.

وی با اشاره به مواضع محافل بین المللی درقبال بازداشت شیخ سلمان اظهار داشت: رژیم درست مانند جنبش مردمی تحت تاثیر این مواضع قرار گرفته است.

الموسوی خاطرنشان کرد: درست است که با وجود تلاش های ما از چهار سال پیش تاکنون نتوانسته ایم به راهکار سیاسی دست یابیم اما با اعمال فشار سازمان های بین المللی رسمی و حقوقی بار دیگر فشارها بر رژیم حاکم بیشتر می شود.
tt-10-10:30
 

پربیننده ترین خبرها