شباهت‌ها و تفاوت‌های حادثه پاریس و 11 سپتامبر

شباهت‌ها و تفاوت‌های حادثه پاریس و 11 سپتامبر
شنبه 20 دی 1393 - 18:11

روزنامه فرانسوی " لوموند" در مطلبی، عنوان "حوادث 11 سپتامبر فرانسه" را برای حمله اخیر مهاجمان به دفتر مجله "شارلی ابدو" در پاریس انتخاب کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه انگلیسی"ایندیپندنت" درمقاله ای به قلم "جان لیچفیلد" با مقایسه حوادث 11 سپتامبر آمریکا با حمله اخیر به دفتر مجله "شارلی ابدو" در پاریس نوشت: حوادث یازده سپتامبر آمریکا سه هزار کشته برجای گذاشت، درحالی که درحمله به دفتر مجله شارلی ابدو، یازده نفر کشته شدند.

لیچفلید در ادامه این سوال را مطرح کرده که آیا عنوان روزنامه لوموند مبالغه آمیز بود؟

وی سپس در پاسخ به این پرسش می نویسد: "مبالغه ای درکار نیست، تاریخ آمریکا به دو مرحله تقسیم می شود، مرحله ما قبل ازحوادث 11 سپتامبر و مرحله بعد از آن".

در مقاله ایندیپندنت آمده است: تفاوت دیگری که میان حوادث 11 سپتامبر و حمله به مجله شارلی ابدو وجود دارد، این است که عاملان حملات 11 سپتامبر از خارج آمریکا آمده بودند؛ اما کسانی که به دفتر این مجله فرانسوی حمله کردند، در فرانسه متولد و بزرگ شدند.

نویسنده این مقاله افزود: بر خلاف آمریکا، فرانسه می دانست که درمعرض خطر حملات تروریستی قرار دارد.

جان لیچفیلد با اشاره به اظهارات فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه مبنی بر این که "همه فرانسوی ها با هر دین و مذهب، در مقابله با این خطر متحد هستند:، نوشت: اما اظهارات نیکولا سارکوزی رئیس جمهوری سابق فرانسه که ازجنگ تمدن ها سخن گفته بود، کاملاً با اظهارات اولاند متفاوت است و سارکوزی در آن زمان با اظهارات خود، حتی خشم خانم "رشیده داتی" وزیر دادگستری مغربی تبارِ دولت سارکوزی را برانگیخته بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها