برنامه داعش برای نفوذ بیشتر در یمن و الجزایر

برنامه داعش برای نفوذ بیشتر در یمن و الجزایر
شنبه 20 دی 1393 - 21:06

گروهك تروریستی " داعش" پس از ارتکاب هولناک‌ترین جرم و جنایت‌ها در عراق و سوریه، اینک در تلاش است تا نفوذ خود را در کشورهای جدید از جمله یمن و الجزایر گسترش دهد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، بنا به ادعای پنتاگون، ائتلاف بین المللی ضد داعش با اجرای هزار و ششصد حمله، حدود سه هزار هدف متعلق به گروهک تروریستی داعش را نابود کرده است و مفهوم این اعداد و ارقام باید آن باشد که قدرت داعش برای هرگونه تحرک و گسترش نفوذ خود فروکش کرده است اما واقعیت ها، خلاف این را نشان می دهد.

داعش پس از سوریه و عراق توانست حضور خود را در یمن تحمیل کند؛ بر اساس گزارش های مطبوعاتی به نظر می رسد یمن به علت هرج و مرج حاکم بر این کشور و فقدان تقابل عناصر القاعده با داعش، پناهگاهی امن و محیطی مناسب برای جذب افراد به این گروهک تروریستی باشد.

واقعیت این است که یمن تنها کشوری نیست که داعش تلاش می کند، نفوذ خود را در آن گسترش دهد؛ "ابوبکر البغدادی" سرکرده این گروهک تروریستی در ماه نوامبر گذشته از نفوذ گروه تحت امر خود به مناطق جدیدی مانند لیبی، الجزایر، عربستان و یمن خبر داد و گفت: بیعت افراد با این گروه در این کشورها پذیرفته می شود.

بر اساس این گزارش وی اکنون در صدد اتخاذ تدابیر جدید در الجزایر است تا حضور خود را در این کشور تحکیم کند. این در حالی است که اقدامات ارتش الجزایر علیه تندروها که پس از اعلام مسوولیت گروه "جندالخلافه" در ربودن گردشگر فرانسوی و قتل وی، آغاز شد، هنوز ادامه دارد و مقامات امنیتی الجزایر ماه گذشته از هلاکت سرکرده گروه جندالخلافه که از القاعده جدا شده و با البغدادی بیعت کرده بود، خبر دادند.
پیشتر گروه تروریستی داعش، در لیبی نیز عملیات قتل نظامیان لیبیایی و طرفداران ارتش این کشور را بر عهده گرفت و اعلام کرد موشک ها و سلاح های پیشرفته ای در اختیار دارد. منابع مطبوعاتی نیز گزارش دادند که 3 هزار تندرو در "درنه" که بیشتر آنها لیبیایی هستند، وفاداری خود را به داعش اعلام کرده اند.

همه این تحولات در حالی روی می دهد که سوریه هنوز صحنه تحرکات گروه "داعش" برای گسترش نفوذ خود به زیان دیگر گروه هاست و این گروه همزمان درصدد اتخاذ تدابیری برای جدا کردن شهر بوکمال در مرزهای سوریه و عراق از شهر قائم عراق است.

پربیننده ترین خبرها