جنبلاط : ما شارلی هستیم !

جنبلاط : ما شارلی هستیم !
يکشنبه 21 دی 1393 - 12:12

روزنامه لبنانی "السفیر" با انتشار عکسی از رئیس حزب دیدار دموکراتیک، از ابراز همدردی او با حوادث اخیر فرانسه خبر داد و به نقل از وی نوشت "ما شارلی هستیم" !

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ولید جنبلاط" حملات پاریس را تروریستی خواند و گفت : حملات پاریس در حالی اتفاق افتاد که جهان اسلام سخت ترین مرحله تاریخ خود را سپری می کند؛ و گرفتار درگیری ها، اختلافات و عقب ماندگی فکری است .
جنبلاط در صفحه تویتر خود نوشت : حمله به ساختمان مجله شارلی ابدو موجی از تعصب و تبعیض نژادی و دینی بی نظیر را در میان راستگرایان غرب به وجود آورد که بهتر است این موج را فاشیسم جدید خواند.
جنبلاط خاطرنشان کرد: برداشت یکجانبه از اسلام به ادعای پیروی از سلف، باعث دشمنی بیش از پیش راستگرایان فاشیست غرب با عرب و مسلمانان می شود .
جنبلاط هر گونه تعرض به ادیان و بزرگان دینی را محکوم کرد و افزود : سازمان ملل متحد باید قانونی برای جلوگیری از توهین به ادیان و بزرگان دینی تدوین کند .
رئیس حزب دیدار دمکراتیک اعلام کرد: سوء استفاده از نام دین برای توجیه هرگونه جرم و جنایتی نیز محکوم است زیرا پیام ادیان دوستی و تساهل است .
جنبلاط خاطرنشان کرد: من تصور می کنم که ساموئل هانتینگتون پس از حملات پاریس در قبر خود می رقصد، و برنارد لوئیس نیز خوشحال است زیرا اینها با اسلام دشمن بودند.
جنبلاط اظهار داشت: دلایل تلاش برای نابود کردن دین و تخریب وجهه اش زیاد است؛ که جنگ های صلیبی، سقوط قسطنطنیه، دادگاه های تفتیش عقاید در اندلس، استعمار آفریقا ، برده فروشی
، استعمار الجزایر . اشغال مصر و سودان بخشی از این دلایل است .

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها