تناقض مواضع دادستانی و وزارت کشور بحرین درباره شیخ سلمان

تناقض مواضع دادستانی و وزارت کشور بحرین درباره شیخ سلمان
يکشنبه 21 دی 1393 - 13:15

جمعیت وفاق بحرین با صدور بیانیه ای، به مواضع متناقض وزارت کشور و دادستانی کل رژیم آل خلیفه در خصوص بازداشت دبیرکل این جمعیت واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، جمعیت وفاق، مطالب روزنامه های داخلی به نقل از وزیر کشور بحرین را با بیانیه های دادستانی کل در تناقض دانست و تاکید کرد بازداشت شیخ علی سلمان به دلایل سیاسی و به خاطر شرکت نکردن در انتخابات پارلمانی و شهرداری ها است.
جمعیت وفاق اعلام کرد، یکی از منسوبان وزیر کشور بحرین فاش کرده که دلیل بازداشت شیخ سلمان، مشارکت نکردن در انتخابات بوده که البته این موضوع با بیانیه های دادستانی کل درتضاد است.
در بیانیه این جمعیت بحرینی آمده است: موضع گیری در خصوص انتخابات حق طبیعی هر فردی است و بر اساس قانون اساسی، پیمان ها و مقررات داخلی و بین المللی، هر شهروندی در زمینه مشارکت در انتخابات یا تحریم آن آزاد است.
جمعیت وفاق خاطرنشان کرد: این جمعیت به عنوان یک تشکل رسمی آشکارا و بر اساس قانون کشور که قوانین و پیمانهای بین المللی نیز آن را به رسمیت می شناسد، نقش سیاسی خود را ایفا کرده است.
وفاق تاکید کرد: این جمعیت همواره اولین حامی اعتراضات مسالمت آمیز بوده و گزینه ای که شیخ علی سلمان در طول فعالیت سیاسی آن را برگزیده و در بیش از 200 سخنرانی، نشست و همایش خواستار پایبندی به چارچوبهای مسالمت آمیز بوده، سندی بر حمایت قاطع وی از نفی خشونت طلبی و نقش آشکارش در این زمینه است.
این جمعیت خواستار دور نگه داشتن کشور از لغزیدن در پرتگاه های بیشتر و آزادی فوری شیخ علی سلمان و یافتن راهکار سیاسی بر مبنای مشارکت واقعی مردم در قدرت و ایجاد دولتی مدنی شد .

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها