استاد الازهر: به جای صهیونیست‌‌ها، ایرانی‌ها را به مصر راه دهید

استاد الازهر: به جای صهیونیست‌‌ها، ایرانی‌ها را به مصر راه دهید
يکشنبه 21 دی 1393 - 16:51

استاد شریعت دانشگاه الأزهر مصر، فتاوی شیوخ وهابیت و سلفی را از عوامل تفرقه میان امت اسلام و رشد پدیده اسلام‌هراسی در غرب دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، احمد کریمه، شیخ استاد شریعت اسلامی دانشگاه الازهر، ضمن انتقاد از سفر اتباع رژیم صهیونیستی به مصر گفت: چرا اسرائیلی‌ها به مصر سفر می‌کنند، اما سفر ایرانی مسلمان به مصر ممنوع است؟

به نوشته روزنامه رأی الیوم، وی با اشاره به این‌که درگیری سیاسی، دینی و تمدنی میان غرب و اسلام وجود ندارد و گفت: این طرز تفکر تنها در میان افراد احمق و نادان وجود دارد.

شیخ احمد کریمه در ادامه با انتقاد از شیوخ سلفی و وهابیان تکفیری گفت: ریشه پدیده اسلام‌هراسی که اخیرا در غرب ایجاد شده را باید در فتاوی شیوخ وهابیت و سلفی‌گری پیدا کرد، زیرا آنها وحدت مسلمانان را با فتواها‌یشان از بین برده‌اند.

وی تأکید کرد که باید پاسخ گروه‌ها و افرادی را که به پیامبر (ص) و اسلام توهین می‌کنند با تألیف کتاب و ترجمه آن به زبان‌های دیگر برای انتشار صحیح دیدگاه‌های پیامبر اسلام (ص) داد.

شیخ احمد کریمه همچنین از احمد الطیب، شیخ الازهر انتقاد کرد و گفت: الازهر به پدیده شیعه‌هراسی پیوسته و برای راضی نگه‌داشتن سلفی‌ها به تخریب‌کنندگان تشیع پیوسته است.

وی در ادامه احمد الطیب را به ایجاد تفرقه در میان مذاهب اسلامی متهم کرد و گفت: شیخ شلتوت، شیخ اسبق الازهر تلاش می‌کرد تا مذاهب مختلف اسلامی را به هم نزدیک کند.

استاد الازهر سپس اقدامات برخی شیوخ سلفی را نادرست توصیف کرد و گفت: شماری از علمای سلفی از جمله ابن عثیمین و بن باز فتوا داده اند که پدر و مادر رسول خدا (ص) کافر از دنیا رفته اند!

وی در پایان علمای اسلام را به گفتگوی جدی و به دور از غوغای رسانه ای برای تقریب حقیقی بین شیعه و سنی فرا خواند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها