العبادی: تروریسم، جامعۀ جهانی را تهدید می‌کند

العبادی: تروریسم، جامعۀ جهانی را تهدید می‌کند
يکشنبه 21 دی 1393 - 18:46

نخست وزیر عراق با تاکید بر این که تروریسم همه کشورها را تهدید می کند، از آمادگی دولت بغداد برای آزادسازی هرچه سریع‌تر همه مناطق اشغالی از تصرف داعش خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حیدر العبادی امروز در دیدار با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر در قاهره، درباره روابط دوجانبه و همکاری مشترک در همه زمینه ها گفتگو کرد.

به نوشته سومریه نیوز، دفتر العبادی در بیانیه ای اعلام کرد: العبادی و السیسی بر لزوم حل مشکلات منطقه با روش مسالمت آمیز و همکاری بین کشورها تأکید کردند.

العبادی در این دیدار بر لزوم گسترش روابط عراق و مصر تأکید کرد و گفت: روابط عراق و مصر برای تأمین منافع ملل این دو کشور برادر باید افزایش یابد.

نخست وزیر عراق افزود: دولت عراق مصمم به آزادسازی همه مناطق اشغالی از تصرف گروه تروریستی داعش است و همه کشورهای جهان برای مبارزه با تروریسم باید متحد شوند زیرا تروریسم همه کشورهای منطقه را تهدید می کند و خطرش منحصر به کشوری خاص یا منطقه ای خاص نیست.

السیسی نیز مصر را حامی عراق در مبارزه با تروریسم اعلام کرد و افزود: مصر آماده ارائه هر گونه کمکی به عراق در همه زمینه ها و همکاری با این کشور در مسائل مشترک است.

العبادی امروز وارد قاهره پایتخت مصر شد و در سفر دو روزه اش مسائل دو جانبه و اوضاع عراق و منطقه را با مسئولان مصری بررسی خواهد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها