گروگانگیر پاریس با داعش بیعت کرده بود + ویدئو

يکشنبه 21 دی 1393 - 20:38

در ویدئویی که به تازگی در شبکه های اجتماعی هواداران گروه تروریستی داعش منتشر شده است، امدی کولیبالی عامل گروگانگیری فروشگاهی در پاریس که طی دو روز 5 نفر را کشت، قبل از ارتکاب این حمله تروریستی با ابو بکر البغدادی بیعت کرده بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در این ویدیو شخصی که خود را "امدی کولیبالی" معرفی و به زبان فرانسوی سخن می گوید با "ابوبکر البغدادی" که وی را "خلیفه مسلمین" می داند، بیعت می کند و به سختی عبارت عربی بیعت را به زبان می آورد.

در این ویدیو که با عنوان "کولیبالی از دشمنان اسلام انتقام می گیرد" وی در لباس های مختلف از جمله لباس نظامی، جلیقه ضد گلوله و عبایی سفید ظاهر می شود و در هر صحنه ای نیز یک تفنگ به دست دارد.

کولیبالی در این ویدیو دلیل حمله تروریستی به نشریه فکاهی شارلی ابدو و یک فروشگاه یهودی را شرح می دهد: " اقدامات ما در مقابل اقدامات غربی ها کاملا بر اساس شرع است. این همان انتقامی است که آنها مدتهاست مستحق آن هستند.نمی توانند به خلافت و دولت اسلامی حمله کنند و انتظار تلافی نداشته باشند."

در این ویدئو، کولیبالی همچنین مسئولیت کشتن یک افسر پلیس زن را برعهده گرفته است.این افسر پلیس روز پنج شنبه ۸ ژانویه در شرق پاریس به دست امدی کولیبالی و "حیات بومدین"، شریک زندگی‌اش کشته شد.

یک روز بعد وی به یک فروشگاه یهودی در شمال شرق پاریس حمله کرد و شماری را به گروگان گرفت. ساعتی پس از اینکه کولیبالی 4 نفر را در این فروشگاه به قتل رساند، پلیس به فروشگاه حمله کرد و وی را از پای دراورد.

ابتدا گمان می رفت که بومدین نیز همراه کولیبالی در فروشگاه باشد، اما بعدا مشخص شد وی روز دوم ژانویه از فرانسه خارج شده و روز هشتم ژانویه از ترکیه وارد سوریه شده است.

امدی کولیبالی یک روز پس از حمله برادران کواشی به دفتر مجله فکاهی شارلی ابدو در پاریس که 12 نفر را کشتند به فروشگاه یهودیان حمله کرد و خواستار آزادی این دو برادر شد اما روز جمعه ۱۰ ژانویه برادران کواشی و امدی کولیبالی در جریان یورش پلیس در دو عملیات جداگانه کشته شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها