ارامنه فرانسه: حضور اوغلو در پاریس، توهین به قربانیان است

ارامنه فرانسه: حضور اوغلو در پاریس، توهین به قربانیان است
يکشنبه 21 دی 1393 - 21:35

سازمان‌ها و نهادهای ارمنیان فرانسه به مشارکت احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه در راهپیمایی امروز پاریس اعتراض کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان های ارامنه در بیانیه ای با اشاره به حمایت ترکیه از گروه های تروریستی که اعضای آنها در روزهای اخیر در فرانسه مرتکب جنایت شدند، تاکید کردند که حمایت ترکیه از تروریست ها بر کسی پوشیده نیست.

دفتر ملی شورای هماهنگی سازمان های ارامنه اعلام کرد: مشارکت نمایندگان کشوری که رکورد روزنامه نگاران زندانی را در پرونده دارند، در این راهپیمایی مایه ی ننگ و اهانت به روح قربانیان نشریه "شارلی ابدو" است که در حمله تروریستی چند روز پیش جان باختند.

ارامنۀ جهان از یک قرن پیش تاکنون، ترکیه را به دلیل آنچه "نسل کشی ارامنه" خوانده شده مورد سرزنش و تقبیح قرار می دهند و ترکیه تا کنون نتوانسته خود را از پیامدهای جنایاتی که در سال های دهه دوم قرن بیستم بر ضد ارامنه انجام داد، برهانَد.

امروز در مناطق مختلف فرانسه راهپیمایی های داخلی و بین المللی با مشارکت حدود 50 کشور در اعتراض به حملات تروریستی در این کشور انجام شد.

روز چهارشنبه  ۷ ژانویه سعید و شریف کواشی با حمله به دفتر مجله فکاهی شارلی ابدو، ۱۲ نفر از جمله چند کاریکاتوریست این مجله را به ضرب گلوله کشتند.روز پنجشنبه نیز به یک فروشگاه یهودی در پاریس حمله شد و چندین نفر گروگان گرفته شدند.  این گروگان‌گیری سرانجام با حمله نیروهای پلیس و کشته شدن گروگانگیر به پایان رسید. امدی امدی کولیبالی قبل از حمله پلیس 4 نفر را کشته بود.

عاملان این حملات طی روزهای چهارشنبه تا جمعه ۱۷ نفر را کشتند. 

موزه نسل کشی ارامنه در دیر الزور سوریه

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها