تخلیه ساختمان نشریه بلژیکی در پی تهدید به بمب‌گذاری

تخلیه ساختمان نشریه بلژیکی در پی تهدید به بمب‌گذاری
يکشنبه 21 دی 1393 - 22:20

دفتر یک نشریه بلژیکی که کاریکاتورهای مجله فرانسوی شارلی ابدو را مجددا منتشر کرده، درپی دریافت تهدیدی ناشناس در خصوص بمب گذاری، تخلیه شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تخلیه روزنامه فرانسوی زبان «لو سواغ» در شرایطی صورت گرفت که یک تماس گیرنده ناشناس تهدیدهایی علیه تحریریه روزنامه مطرح کرد.

مارون لاباکی مسئول روابط عمومی این نشریه به خبرگزاری "بلگا" گفت: شخصی ناشناس تهدیداتی را علیه بخش تحریریه نشریه مطرح کرد و گفت: «بمب در اتاق خبر شما منفجر خواهد شد»؛ و در پی این تهدید، مقرر شد ساختمان نشریه تخلیه شود.

در ادامه پلیس بلژیک خیابان اطراف دفتر روزنامه را مسدود کرد.

لوسوار یکی از روزنامه های اروپایی بود که کاریکاتورهای شارلی ابدو را مجددا چاپ کرد. پیش از این نیز یک نشریه آلمانی که این کاریکاتورها را مجددا منتشر کرد، روز یکشنبه هدف حمله با بمب آتش زا، قرار گرفت.

چهارشنبه گذشته سعید و شریف کواشی با حمله به دفتر مجله فکاهی شارلی ابدو، ۱۲ تن از جمله چند کاریکاتوریست این مجله را به ضرب گلوله کشتند.

روز جمعه نیز به یک فروشگاه یهودیان در پاریس حمله شد و چندین تن گروگان گرفته شدند.

تهدید روزنامه بلژیکی به بمب گذاری همزمان با راهپیمایی پاریس صورت گرفت که با هدف محکوم کردن تروریسم و با شرکت سردمداران و روسای برخی از کشورها عصر امروز (یکشنبه) برگزار شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها